جستجو
مدیر انجمن سینمای جوانان دزفول:

 

محمدباقر حنطوش‌زاده طرح برگزاری دوره فیلم‌سازی رایگان را با ارزش برشمرد و آن‌ را باعث شور و نشاط بیشتر علاقه‌مندان این عرصه در استان خوزستان دانست.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، دفاتر انجمن در استان خوزستان یکی از 10 استان منتخب در اجرای طرح برگزاری دوره 7 ماهه فیلم‌سازی به‌صورت رایگان هستند. در این راستا مدیر انجمن سینمای جوانان دزفول محمدباقر حنطوش‌زاده عنوان کرد:

«آموزش رایگان یا همراه با شهریه موضوعی بوده که از سال‌ها قبل مورد بحث قرار داشته است و بحث برسر کیفیت کار و نحوه آموزش بوده است؛ برخی معتقد هستند که رایگان بودن باعث می‌شود که شرکت‌کنندگان دل به کار ندهند و دلبخواهی وارد این حوزه شوند و برخی دیگر هم اعتقاد دارند که شهریه باعث خواهدشد تا برخی‌ها که توان مالی ندارند نتوانند وارد این عرصه شوند.

حقیقتا نفس این کار که از طرف سازمان سینمایی صورت پذیرفته بسیار با ارزش است و باتوجه به اقلیم و جغرافیای استان خوزستان حتما باعث شور ونشاط بیشتری برای شرکت جوانان خواهد شد؛ اما رایگان شدن دوره فیلم‌سازی نباید باعث شود تا نسبت به پذیرش هنرجو در این زمینه کوتاهی کرد؛ اتفاقا الان باید با دقت و وسواس بیشتری نسبت به انتخاب افراد مستعد و خلاق اقدام کرد.

درهرصورت امیدوارم رایگان شدن دوره فیلم‌سازی راهی برای ارتقای آموزش فیلم‌سازی باشد تا جوانان بتوانند بدور از دغدغه مالی به حرفه و مهارت اصلی خود در حوزه فیلم کوتاه بپردازند.»

 

گفتنی‌است، آزمون دوره 7ماهه فیلم‌سازی 27 آبان 1401 در 30 دفتر انجمن برگزار شد و  در 10 استان: سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، سمنان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان که مشمول طرح آموزش رایگان فیلم‌سازی انجمن هستند، با یک هفته فرصت جمعه 4 آذر 1401 برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان در این استان‌ها برای شرکت در آزمون دوره 7ماهه فیلم‌سازی تا پنجشنبه 3 آذر فرصت نام‌نویسی دارند.

«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *