جستجو

فیلم «انتظار» به نویسندگی و کارگردانی امیر نادری در سینما داریوش انجمن سینمای جوانان استان بوشهر به نمایش درآمد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در چهار چوب «شب‌های سینمای» انجمن سینمای جوانان استان بوشهر، فیلم «انتظار»را که در سال 1353 در بوشهر و به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان ساخته شده بود و اکران‌های متعددی در جشنواره جهانی داشته ولی تاکنون اکرانی در ایران نداشت، برای نخستین بار و با حضور پیشکسوتان سینمای بوشهر درسینما رو باز داریوش غریب زاده اکران شد.

مهمان ویژه این اکران بازیگر این فیلم حسن حیدری بود که در زمان فیلمبرداری 12سال داشت؛ وی با ابراز خوشحالی از نمایش فیلم در سینما داریوش از خاطرات و تجربیاتش از پشت صحنه فیلم و حضور امیر نادری در بوشهر سخن گفت.

در ادامه مهدی انصاری از مدرسین سینما، از نحوه پیدا کردن حسن حیدری و ارتباط و آشنایی با این بازیگر گفت و به بازی خوب و تاثیر گذار این بازیگر در این فیلم بدون دیالوگ اشاره کرد.

مجید فخریان منتقد و مدرس سینما نیز به نگاه شاعرانه و متفاوت نادری به جغرافیای جنوب اشاره کرد و گفت درسی که نادری به ما می‌دهد اینست که چطور می‌توان حال و هوای اقلیمی و فرهنگی یک منطقه را با فرم و روایت یک فیلم همراه و هماهنگ کرد. در ادامه  ویدئو اختصاصی از امیر نادری که برای این اکران ضبط شده بود به نمایش درآمد. در بخشی از این گفتگو نادری گفت : امیدوارم که نسل جوان فیلمساز مخصوصا نسل جوان بچه‌های جنوب، بوشهر، آبادان، اهواز و تمام آن خطه بتوانند رنگ و بو و شعر زندگی آن خطه را همیشه در آثارشان بیاورند و چشم ما در آینده به آن‌هاست.

در پایان این جلسه از حسن حیدری برای بازی ماندگارش دراین فیلم با لوح یادمان قدردانی شد.

شب‌های سینما دوشنبه و چهارشنبه هرهفته و با اکران فیلم‌های ملی و بین‌المللی در سینما روباز داریوش غریب‌زاده واقع در انجمن سینمای جوانان استان بوشهر پذیرای علاقه‌مندان به سینما است.

 

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *