جستجو

منصور نعیمی‌زاده، هنرمند، محقق و پژوهشگر پیشکسوت هرمزگانی و اولین سرپرست انجمن سینمای جوانان بندرعباس، دارفانی را وداع گفت.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، منصور نعیمی هنرمند، محقق و پژوهشگر پیشکسوت هرمزگانی، پس از سال‌ها دست وپنجه نرم کردن  با بیماری سرطان، سرانجام صبح روز سه‌شنبه 28 اردیبهشت در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس در سن ۷۱ سالگی  چشم ازجهان فروبست.

منصور نعیمی‌زاده 29 تیرماه  1329 در محله منبر کرتی ( سه‌راه سازمان فعلی) بندرعباس بود، وی از نوجوانی به کار پژوهش در فرهنگ عامه ، روزنامه‌نگاری، شعر و ادبیات علاقه‌مند شده و نخستین کارهایش گرد آوری چیستان‌ها و تهیه روزنامه دیواری بود.

وی پس از اخذ دیپلم ریاضی به طور جدی با گروه‌های نمایشی وقت و حلقه شعر و شاعری کار را دنبال نمود از جمله اینکه  نخستین نمایش رادیویی را به گویش بندری  در سال 1349 تدارک دید که در رادیو ضبط و پخش شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

نعیمی‌زاده در سال 1350 به‌استخدام رادیو تلویزیون ملی ایران (مرکز بندر عباس) درآمد و در مدرسه عالی سینما و تلویزیون دوره تخصصی شیمی لابراتوار (ظهور و چاپ فیلم و عکس) را گذرانده و وارد عرصه عملی عکاسی و فیلمسازی شد و پس از آن با عضویت در سینمای آزاد به عنوان مدرس و سپس مسئول سینمای آزاد دفتر بندرعباس و آموزش علاقه‌مندان را با جدیت دنبال نمود . همچنین به عنوان مسئول و مدرس فیلمسازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر عباس به کار مشغول شد. پس از انقلاب نیز به عنوان مدرس عکاسی و فیلمسازی و سپس مسئول انجمن سینمای جوانان دفتر بندرعباس مشغول فعالیت بود.

 

منصور نعیمی‌زاده در کارنامه هنری  خود بیش از صد فیلم مستند، در مقام کارگردان و نویسنده و تهیه‌کننده و نیز ده‌ها برنامه تلویزیونی و رادیویی پرمخاطب که از شبکه‌های مختلف پخش شده‌است، دارد.

حاصل پنجاه سال عکاسی بی‌وقفه نعیمی، هزاران قطعه عکس و اسلاید است که گنجینه‌ای پر باراست از عکس‌های تاریخی و اجتماعی که از خود به یادگار نهاده است.

در زمینه پژوهش نیزچند کتاب با نام‌های: «فرهنگ جامع هرمزگان»( لغت‌نامه گویش هرمزگان)»، «روزون رفته» ( تقویم رویداد‌های هرمزگان به‌صورت روز شمار)، «چنچنکو» (‌مجموعه ضرب‌المثل‌های هرمزگان)، «پس از پرواز» (ماجرای سقوط ایر باس ایران) در کارنامه خویش دارد.

انجمن سینمای جوانان ایران، درگذشت این هنرمند را به خانواده ایشان و جامعه هنری   تسلیت می‌گوید.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *