جستجو

سفیر جمهوری اسلوونی در نشست فیلم‌سازان جوان:
انجمن سینمای جوانان بهترین تریبون برای شنیدن صدای جامعه است

انجمن سینمای جوانان ایران میزبان کریستینا رادی سفیر کشور اسلوونی و هانا اسلَک، فیلم ساز مطرح این کشور بود.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در ابتدای این نشست که عصر چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه با حضور سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، کریستینا رادِی سفیر جمهوری اسلوونی، هانا اسلک فیلم‌سازمطرح اسلوونیایی و جمعی از فیلم‌‌سازان جوان در انجمن سینمای جوانان برگزار شد، مدیرعامل انجمن طی سخنانی به موفقیت‌‌های فیلم کوتاه و ۹۰۰ حضور بین‌المللی در یک‌سال اخیراشاره کرد و آن را مزیت نسبی حوزه فرهنگ دانست. موسوی دستاوردهای سینمای ایران را متعلق به حوزه سینمای فرهنگی دانست که با روح و جان فیلم کوتاه پیوند خورده است.او از فیلم‌سازان جوان که نام ایران را در عرصه‌های جهانی بلندآوازه می‌کنند، قدردانی کرد.
در ادامه کریستینا رادِی سفیر اسلوونی ضمن ابراز خوشحالی برای حضور در انجمن سینمای جوانان و دیدار با فیلم‌سازان جوان ایرانی، انجمن را بهترین محل برای شنیدن صدای جامعه توصیف کرد. به گفته وی در کشور اسلوونی نیز فیلم و جوانان فیلم ساز ، منعکس‌کننده صدای جامعه و سکوی بیان نظرات اجتماع‌اند.
هانا اسلک که با فیلم «معدنچی» در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد، مهمان دیگر این نشست بود. اسلک «معدنچی» را مهم‌ترین فیلم خود در طول ۲۰ سال سابقه فیلم‌سازی اش خواند و پرداختن به آن موضوع را یک تابوشکنی در کشورش عنوان کرد. به گفته وی ساخت این فیلم داستانی ۷ سال به طول انجامیده که ۴ سال آن را صرف پژوهش کرده است.
اسلک در پاسخ به پرسش یکی از فیلم‌سازان مبنی بر مستند بودن معدنچی تصریح کرد که فیلمش را به صورت مستند نساخته تا بهانه‌ای برای تعرض به حاضران در فیلم فراهم نشود و در عین‌حال ترجیح داده واقعیات را به گونه‌ای ترجمه کند که دیگران بتوانند آن‌‌را بشنوند.
برنده خرس نقره‌ای فیلم کوتاه جشنواره برلین در بیان تفاوت‌های فیلم داستانی و مستند گفت: فیلم‌ساز داستانی ترجیح می‌دهد همه چیز را خودش خلق کند، اما در مستند باید فقط اتفاق‌هایی که افتاده روایت شود وفیلم‌ ساز، تنها لحظاتی را که تجربه کرده به بیننده منتقل می‌کند.
اسلک در پاسخ به سؤالی درمورد امکان ساخت مشترک اثر، همکاری انجمن سینمای جوانان و سفارت اسلوونی در برگزاری جشنواره‌ها وهفته‌فیلم‌ها در دو کشور و همچنین حضورمؤثر در فستیوال‌های جهانی را زمینه مناسبی برای تولید آثار مشترک عنوان کرد.
نماینده اسلوونی در بخش فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان اسکار ۲۰۱۸ در پایان گفت: فیلم‌های کوتاه آینده خوبی دارند چون سریع‌تر می‌توانند پیام را برسانند و از طریق اینترنت راحت‌تر در دسترس مردم قرار می‌گیرند. وی همچنین با تمجید ازانجمن سینمای جوانان ایران، آن را مؤسسه‌ای دانست که حتی در کشورهای پیشرفته نیز نمونه‌های کمی از آن وجود دارد.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *