جستجو

کارگردان فیلم کوتاه «لنز» گفت: سینمای تجربی فرمی جدید ارائه می‌ دهد که اتفاقی جدید را در نظر جلوه‌گر می‌کند.

 

به‌گزارش ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌نقل از ایرنا، امیرحسین تبت که با فیلم کوتاه لنز در بخش تجربی مسابقه ملی سی‌وهشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، درباره شکل گیری ایده این اثر گفت: ایده «لنز» زمانی به ذهنم خطور کرد که برای ساخت فیلمی در یک سفر بودم. در آن‌جا ناگهان این ایده به ذهنم رسید که چه می‌شود اگر همه تصویرها همچون یک دوربین مداربسته با هم ظاهر شوند.

وی ادامه داد: داستان «لنز» درباره مردی است که قصد خودکشی دارد اما وجود دوربین و یک لنز، ناگهان نظرش را تغییر می‌دهد. من تصمیم گرفتم که چنین داستانی را در بستری تجربی روایت کنم چراکه همیشه می‌خواهم با دید متفاوتی دنبال‌کننده سینما باشم. در کار تجربی دوربین از قاب عادی جدا شده و می‌توان سینما را به طریقی دیگر دنبال کرد.

تبت افزود: به نظر من، سینمای تجربی چیزی را به بیننده می‌نمایاند که پیش از آن ندیده است و اتفاقی جدید در نظرش جلوه‌گر می‌شود. درواقع فرمی جدید را ارائه می‌دهد. باید بگویم که من با حضور عارف نامور، مدیر فیلمبرداری هیچ چالشی نداشتم و طی چهار روز خیلی خوب در یک لوکیشن داخلی کار فیلمبرداری را به پایان بردیم.

این کارگردان تاکید کرد: بسیار خوشحالم که اثرم در معتبرترین جشنواره فیلم کوتاه، یعنی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران پذیرفته شده است. این جشنواره باسابقه جدا از فراهم کردن امکان دیده شدن اثر، بستری برای تعامل با دیگر فیلمسازان و فعالان این حوزه را رقم می‌زند. امیدوارم این فستیوال به بهتر دیده شدن اثرم کمک کند.

 

تبت درباره انتخاب جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌عنوان یکی از دروازه‌های رسمی معرفی آثار به جشن سالانه آکادمی اسکار (اسکارکوالیفاید)،  گفت: باید بگویم که من پیش از این تا به حال در جشنواره‌های داخلی شرکت نکرده بودم. ضمن این که می‌گفتم شاید شانسی برای حضور و دیده شدن اثرم نباشد. اما بعد از این که فیلم را به جشنواره ارائه دادم، متوجه شدم که برخی حرف ها و حدیث‌ها بی‌اعتبار بودند و حالا با «اسکارکوالیفاید» شدن نیز اعتبار جشنواره فیلم کوتاه تهران که سردمدار جشنواره‌های هنری است، افزایش می‌یابد.

 

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *