جستجو
مهدی نجفی مطرح کرد:

کارگردان فیلم کوتاه «امتحان نهایی» از آثار داستانی حاضر در شصت و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ایساتیس- یزد عنوان کرد: در فیلم «امتحان نهایی» با پرداختن به خاطره‌ای از کودکی سردار شهید قاسم سلیمانی سعی کردم ادای دینی به ایشان داشته باشم.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مهدی نجفی کارگردان سینمای کوتاه که در شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ایساتیس- یزد شرکت کرده است، درباره فیلم‌خود توضیح داد:  می‌توان گفت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از حوادث تاثیرگذار بوده است. این اتفاق به شخصه من را بسیار متاثر کرد و همیشه دلم می‌خواست به نوعی ادای دین کوچکی به ایشان داشته باشم و وقت و پژوهش زیادی نیز برای این کار صرف کردم.

وی درباره رویکرد فیلم خود به شخصیت و زندگی سردار شهید سلیمانی در «امتحان نهایی» گفت: واقعیت این است که وقتی من در پژوهش‌هایم با افراد نزدیک به ایشان مصاحبه می‌کردم، یک نکته در حرف‌هایشان مشترک بود که همگی به هوش و ذکاوت ایشان اشاره می‌کردند و اینکه ایشان پیوسته در ماجراهای مختلف از جمله سوریه، همه را با خود همراه می‌کردند و این یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی‌شان بود، من در امتحان نهایی به یک خاطره از کودکی سردار رسیدم و آن را پرورده و دستمایه فیلم کردم.

نجفی درباره حضور فیلمش در جشنواره‌های داخلی بیان کرد: «امتحان نهایی» سال گذشته ساخته شده است و پیش از این در جشنواره عمار شرکت کرد. این فیلم را به سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران هم ارسال کرده بودم که پذیرفته نشد.

وی درباره مزیت برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای در حوزه فیلم کوتاه و راه اندازی دوباره آن توسط انجمن سینمای جوانان ایران ادامه داد: واقعیت این است که برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای اتفاق بسیار مثبتی است. بودجه و هزینه یک فیلم قطعا در کیفیت نهایی آن تاثیر دارد. فیلم من با ۳۰ میلیون تومان ساخته شده است و وقتی با یک فیلم گران قیاس شود قطعا فیلم دیگر بیشتر دیده خواهد شد اما جشنواره‌های منطقه‌ای به جهت این که هم فیلم‌هایی از مناطق و استان‌های نزدیک را در یک رقابت شرکت می‌دهند، شرایط عادلانه‌تری برای مقایسه آن‌ها فراهم می‌سازند هم کیفیت فیلم‌ها به جهت همین ویژگی به یکدیگر نزدیک‌تر است بنابراین داوری دقیق‌تری نیز صورت می‌گیرد.

این فیلم‌ساز در پایان جوان خاطر نشان کرد: خوشحالم که با مدیریت جدید و پر انرژی انجمن سینماس جوانان ایران جشنواره‌های منطقه‌ای احیا و زنده شده است. من پیش از این خودم در دوره‌های فعال انجمن حضور داشتم و حالا که می‌بینم دوباره پویایی و رونق به این نهاد برگشته است، بسیار خوشحالم.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *