جستجو

کتابخانه سینما و ادبیات در انجمن سینمای جوانان بوشهر افتتاح شد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، کتابخانه سینما و ادبیات به نام «احمد آرام»  با حضور حمیده ماحوزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و احمد آرام در دفتر انجمن سینمای جوانان این شهر افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم عبدالرحمن برزگر مدیر انجمن سینمای جوانان بوشهر ضمن خوش‌آمدگویی گفت: توفیق در سینما و یا به‌طورکلی در فرهنگ وهنر، صرفاً تولید چند فیلم و برگزاری جشنواره در طول سال نیست، بلکه ایجاد و تحکیم زیرساخت‌های فرهنگی و مهم‌تر از آن تحقق آرامش و ثبات شخصیتی جامعه است و در این ره‌آورد، این هنرمند است که با مواجهه با جامعه در پی پرسش‌گری و تلطیف روابط و رسیدن به جامعه‌ای ایده‌آل است.

وی تصریح کرد: مدت‌های مدیدی گذشته است وما بنا به دلایلی ازچنین زیرساخت‌هایی که لازمه فرهنگ استان است، محروم بوده ایم؛ پس بر همگان وظیفه است که با کمک به ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی نیازهای جامعه را برطرف نماییم.

برزگر خاطرنشان کرد: فکر ایجاد این کتابخانه در پی انتخاب بوشهر به‌عنوان پایتخت کتاب در سینمای جوان شکل گرفت که جا دارد از سرکار خانم ماحوزی به خاطر فعالیت در عرصه کتاب تشکر نمایم. از این رو  با فراخوان نذر کتاب بصورت تراکت و  اعلام در فضای مجازی حدود ۲ هزار جلد کتاب با عناوین مختلف به انجمن رسید. از اهداء کتابخانه شخصی تا کمک به خرید کتاب.

وی در پایان سخنانش گفت: استقبال مردم از نذرکتاب مرا اصلاً متعجب نکرد، چون جنس مردم بوشهر رو می شناسم؛ فقط افسوس خوردم که چرا امکاناتی وجود ندارد تا از این ظرفیت بیشتر استفاده نماییم.

در ادامه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر طی سخنانی جایگاه کتاب و کتابخانه را تشریح کرد و چگونگی انتخاب بوشهر به‌عنوان پایتخت کتاب را با حاضرین در میان گذاشت.

دکتر ماحوزی از فضای جدید انجمن ابراز خرسندی کرد و گفت: قرار گرفتن در چنین محافل هنری روح هر آدمی را صیقل می‌دهد و امروز بسیار خوشوقت هستم که کتابخانه را به نام استاد احمد آرام افتتاح می‌نماییم.

در پایان این مراسم نیز احمد آرام نیز ضمن ابرازغافلگیری از درج نامش بر روی کتابخانه،  طی سخنانی از دست‌اندرکاران این برنامه تشکر کرد و گفت: سعی‌ام را می‌کنم که بیش از پیش در خدمت هنرمندان انجمن سینمای جوانان باشم‌.

 

 

امیر قادری: امروز اغلب فیلم‌های ...
«سِکرت» فیلم‌برداری شد
نوید عزیزی سرپرست انجمن سینمای ج...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
علی خسروی سرپرست انجمن سینمای جو...
آیین تجلیل از چهره‌های شاخص هنر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *