جستجو

 دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار گفت:‌ در دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، بیش از سه هزار و سیصد اثر دریافت شد که از این بین، حدود ۳۰۰ اثر به بخش مسابقه و داوری راه یافتند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، حمید صالحی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در توضیح روند دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار که این روزها در تهران و شهرستان‌ها در حال برگزاری است، بیان کرد: فراخوان این رویداد از اوایل مهرماه شروع شد و تا آخر آبان‌ماه ادامه یافت؛ در این مدت بیش از سه هزار و ۳۰۰ اثر دریافت شد که از این بین، حدود ۳۰۰ اثر به بخش مسابقه و داوری راه یافتند.

صالحی با اشاره به کمیت آثار دریافتی این دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار خاطرنشان کرد: از این سه هزار و ۳۰۰ اثر دریافتی، ۷۰۰ اثر در بخش مستند و ۴۰۰ اثر در بخش داستانی بودند؛ در بخش های پویانمایی، نماهنگ و حتی در بخش فیلمنامه ۵۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره عمار رسید که متونی بسیار خوب بودند و جوایز آنان در شب افتتاحیه اهدا شد.

وی با اشاره به کمیت آثار دریافتی دبیرخانه این جشنواره یادآور شد: بعد از تهران، خراسان رضوی، قم و اصفهان بیشترین آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند.

صالحی با توضیح رویدادهای برگزار شده در این دوره از جشنواره،‌ ادامه داد: ما در مراسم افتتاحیه پاسداشت محمدسرور رجایی، شاعر و نویسنده افغانستانی را داشتیم که متاسفانه امسال ایشان را به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از دست دادیم؛ در اختتامیه هم بزرگداشتی برای مسعود جعفری جوزانی، نویسنده و کارگردان خواهیم داشت.

 

افتتاحیه این جشنواره در سالن اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد و اختتامیه هم در همین مکان صورت می‌گیرد

دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره در دوازدهمین دوره، یادآور شد: جشنواره امسال از ۱۸ دی‌ماه آغاز شده و تا ۲۴ دی‌ماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: اکران های جشنواره از یکشنبه ۱۹ دی ماه آغاز شده و تا پنجشنبه ۲۳ دی ماه همین هفته در سینما فلسطین تهران ادامه خواهد داشت. از همه علاقه‌مندان دعوت می کنیم که در اکران های این جشنواره حضور داشته باشند.

صالحی در توضیح بخش تازه اضافه شده جشنواره عمار، اظهار داشت: جشنواره علوم انسانی عمار در اسفندماه برگزار خواهد شد که متعاقباً درباره آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به وضعیت بیماری نادر طالب‌زاده دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: متاسفانه از آغاز افتتاحیه این مراسم ما از نعمت حضور آقای طالب زاده محروم بودیم چرا که ایشان در بستر بیماری هستند؛ امیدواریم هرچه سریعتر بهبود یابند و در بین جوانان عماری حضور داشته باشند.

«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *