جستجو
انجمن سینمای جوانان تهران اعلام کرد؛

اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دوره هفت ماهه فیلم‌سازی و دوره تعاملی دفتر ویژه تهران اعلام شد.

 

به‌ گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، انجمن سینمای جوانان تهران، روز گذشته 22 آذر 1401 اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی دوره هفت ماهه فیلم‌سازی و دوره تعاملی (استاد محور) را با تفکیک کلاس اعلام کرد.

آزمون دوره 7 ماهه فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران صبح روز جمعه 27 آبان و 4 آذر 1401 در سراسر کشور برگزار شد و طبق آمار، بالغ بر 2340 داوطلب در آن شرکت کردند.

دفتر انجمن سینمای جوانان تهران که بیشترین آمار نام‌نویسی برای دوره 7 ماهه فیلم‌سازی را داشته است، با حضور 600 شرکت کننده در دبیرستان ماندگار البرز این آزمون را برگزار کرد که در مقایسه با دوره قبلی خود که در سال 98 برگزار شده بود، با رشد 2.5 برابری داوطلبانی که در آزمون شرکت کردند، همراه شد.

حالا با مشخص شدن اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی دوره هفت ماهه فیلم‌سازی، 148 داوطلبی مجاز شدند که در این دوره و در قالب 6 کلاس 25 نفری آموزش فیلم‌سازی خود را آغاز می‌کنند.

اسامی کامل پذیرفته‌شدگان نهایی دوره هفت ماهه فیلم‌سازی به تفکیک کلاس‌بندی

همچنین تعداد 100 نفر از داوطلبان که از سطح قابل قبولی برخوردار بودند و نیاز به آموزش‌های مقدمانی نداشتند، به دوره فیلم‌سازی تعاملی  و یا استاد محور راه پیدا کردند که هر چه سریع‌تر با تولید اولین فیلم کوتاه خود ضمن آموزش، به حوزه تخصصی سینما راه پیدا کنند.

اسامی کامل پذیرفته‌شدگان نهایی دوره تعاملی (استاد محور)

لازم به ذکر است، دوره‌های فیلم‌سازی تعاملی دفتر تهران پس از آغاز دوره‌ی فیلم‌سازی هفت ماهه به نوبت آغاز خواهند شد و حداکثر تعداد هر کلاس تعاملی 10 الی 12 نفر خواهد بود و سعی بر این است که تا انتهای سال 1401 حداقل 3 الی 4 دوره فیلم‌سازی تعاملی در دفتر تهران آغاز شود.

دوره تعاملی شامل بدنه‌ اصلی دوره هفت ماهه فیلم‌سازی است  و فرض بر این است که داوطلبان که برای این دوره انتخاب شده‌اند با توجه به آگاهی نسبی که نسبت به مطالب درسی دارند در فرصت کوتاه‌تری و تحت نظارت یک مدرس و البته استادان میهمان در درس‌های تدوین، صدا و فیلم‌برداری، می‌توانند اولین فیلم کوتاه خود را تولید کنند.

شرط ورود به این دوره داشتن یک ایده یا فیلم‌نامه کوتاه برای تولید است و ضمنا قبل از آغاز دوره یک جلسه مصاحبه با مدرس کلاس برای هنرجویان برگزار خواهد شد تا شرایط شروع کلاس‌ها برای آن‌ها شفاف شود.

دوره‌های فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران در واقع یک فرصت مطالعاتی برای علاقه‌مندان به فیلم‌سازی است که بتوانند در طول دوره با مطالعه، تمرین، پشت کار و استفاده از تجربیات استادان انجمن مسیر فیلم‌سازی خود را ترسیم کنند.

سطح دوره و مباحث دوره به اندازه تلاش و تمرین هنرجویان یش خواهد رفت و وجه امتیاز انجمن سینمای جوانان ایران نسبت به سایر موسسات آموزش فیلم‌سازی محیط دوستانه و حمایتی بین مجموعه انجمن، استادان و هنرجویان است.

همچنین فایل کامل مدارک و شرایط مورد نیاز برای تکمیل روند ثبت نام در لینک زیر قابل دسترس است:

متن کامل تکمیل روند ثبت نام را از اینجا استفاده کنید

«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *