جستجو
برنامه‌های هفته کتاب اعلام شد؛

ستاد هفته کتاب برنامه‌های خود را  برای برپایی باشکوه این رویداد اعلام کرد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، ستاد هفته کتاب به مناسبت برگزاری پرشور این هفته در سراسر کشور اقدامات متنوعی را در دست انجام دارد. این برنامه‌ها شامل پویش ملی معرفی کتاب، مسابقه کتابخوانی، افتتاح تلویزیون اینترنتی کتاب، طرح مشارکتی کتاب باران و … است که در طول هفته کتاب به شرح زیر برگزار خواهد شد.

 

پویش ملی «کتاب دستت چیه؟»

این پویش مسابقه‌ای است که بر اساس تهیه وارسال ویدیوی کوتاه از معرفی یک کتاب برای تمام گروه‌های سنی در نظر گرفته شده که تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان به شرکت در این پویش ملی می‌توانند بامراجعه به سایت www.ketabdc.ir   و یا از طریق شماره تلفن 88951493-021 اطلاعات بیشتر را در این زمینه کسب کنند.

 

مسابقه ملی کتابخوانی

این مسابقه در دوسطح و با کتاب‌های زیر برگزار می‌شود:

الف) کودک و نوجوان: سه گانه قهرمان من شامل کتاب‌های «آقامحسن»، «علی لندی» و «داداش ابراهیم» از انتشارات کتابک  که با ارسال عدد 8 به سرشماره 50002460 می‌توان نسبت به خرید کتاب و شرکت در این مسابقه اقدام نمود.

ب) بزرگسال: کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند» از انتشارات معارف که با ارسال عدد 6 به سرشماره 50002460 می‌توان در این مسابقه شرکت کرد.

 

آغاز به کار  «شبکه تلویزیون اینترنتی کتاب»

«شبکه تلویزیون اینترنتی کتاب»از طریق تارنمای www.ketab.tv  بر بستر تلویزیون قابل مشاهده است. این شبکه از 21 آبان1401 فعالیت خود را زیر نظر خانه کتاب و ادبیات ایران آغاز نموده و به شکل تخصصی در حوزه کتاب فعالیت می‌کند.

 

کتاب باران

این طرح با مشارکت سازمان زیباسازی شهرداری تهران اجرا می‌شود و بر اساس آن مجموعه‌ای از تابلوهای شهری حاوی معرفی مفاخر ادبی و نویسندگان کشور و آثار شاخص آنها تهیه شده و در حال حاضر در شهر تهران بر روی سازه‌های بزرگ شهری نصب شده است.

هر تصویر دارای یک کیوآر-کد است و مخاطبان با اسکن آن به صفحه ویژه‌ای در سایت خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی ketab.ir/selectedbooks  هدایت می‌شوند که در آن علاوه بر معرفی 110 کتاب و نویسنده آنها، امکان خرید کتاب‌ها نیز وجود دارد.

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از جزییات این برنامه‌ها به وب‌سایت https://hafteyeketab.ketab.ir/ مراجعه کنند.

 

حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز
هشت اثر خراسان شمالی در آستانه ت...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *