جستجو
احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

نشست رسانه‌ای شصت‌و‌پنجمین جشنواره منطقه‌ای یزد – ایساتیس امروز دوشنبه سوم بهمن‌ماه 1401 برگزار و هم‌زمان  از پوستر این رویداد رونمایی شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد- ایساتیس از فردا سه‌شنبه چهارم بهمن‌ماه در دو بخش اصلی فیلم کوتاه و عکس در شهر میراث جهانی یزد آغاز خواهد شد.

«احسان عابدی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد امروز دوشنبه سوم بهمن ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به میزبانی یزد از این دوره از جشنواره منطقه‌ای از فردا سه شنبه تا جمعه هفتم بهمن ماه گفت: این رویداد در دو بخش اصلی فیلم کوتاه و عکس برگزار خواهد شد که در بخش فیلم کوتاه از مجموع ۴۲۲ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره تعداد ۶۴ اثر در قالب عناوین داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی به بخش رقابت این دوره از جشنواره راه یافته است.

وی افزود: در بخش عکس نیز تعداد ۵۲۰ اثر توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شسده که پس از داوری تعداد ۲۰ اثر به مرحله رقابت راه یافته که این آثار از فردا در پلاتو کتابخانه مرکزی یزد در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

عابدی خاطرنشان کرد: این جشنواره با حضور یکصد تن از هنرمندان استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، هرمزگان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، سمنان، قم و یزد برگزار خواهد شد و و اکران فیلمهای راه یافته به بخش مسابقه نیز طی روزهای چهارم تا ششم بهمن ماه جاری در سه سانس ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰، ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ و ۲۰:۳۰ تا ۲۲:۳۰ در سالن سبز مجموعه سینمایی تک یزد صوتر خواهد گرفت.

وی داوران بخش فیلم این جشنواره را شامل سیدجلال دهقان اشکذری، سهیلا پورمحمدی، ابوذر حیدری، مجتبی قاسمی، آرش رستاخیز، حسین ریگی و عباس خسروی نژاد خواند و افزود: بخش عکس این دوره از جشنواره را نیز سید ناصر مهین طاهری، سید عباس میرهاشمی و محسن راستانی قضاوت خواهند کرد.

به گفته مدیر کل ارشاد استان، این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به‌عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی با رویکرد ایجاد تنوع و تکثر در انواع فیلم کوتاه از طریق تأکید بر ژانرهای سینمایی، برگزار خواهد شد و در این دوره توجه به سینمای بومی و فیلم‌های ژنریک در الویت انتخاب و داوری خواهند بود.

«سید مجید هاشمی» مدیر انجمن سینمای جوانان یزد و دبیر اجرایی این جشنواره نیز با اشاره به برنامه های جنبی این دوره از جشنواره گفت: نشستهای تخصصی ایده تا فیلم را در روز چهارشنبه پنجم بهمن ماه و کارگاه تخصصی زیباشناسی تصویر را با حضور استاد «اسفندیار شهریار» و نشست تخصصی نگاهی به عکاسی مستند معاصر با حضور استاد «مهدی وثوق نیا» در روز پنجشنبه ششم بهمن ماه خواهیم داشت.

وی گفت: برای اولین بار پیچینگ آثار منتخب در سطح جشنواره منطقه‌ای برگزار خواهد شد . فیلمهای در سطح نیمه حرفه‌‍ای تا ۱۵ میلیون و فیلمهای حرفه ای تا ۷۰ میلیون تومان مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

هاشمی زمان از آغاز گشایش نمایشگاه عکسهای راه یافته به بخش مسابقه این دوره از جشنواره از ساعت ۱۰ صبح فردا سه شنبه خبر داد و برگزاری آیین پایانی این دوره از جشنواره را نیز ساعت ۱۸ روز جمعه هفتم بهمن ماه اعلام کرد.

شصت‌و‌پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد – ایساتیس 4 تا 7 بهمن 1401 به میزبانی انجمن سینمای جوانان یزد در شهر یزد برگزار می‌شود.

 

 

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *