جستجو

 همزمان با جشن‌های چهل و دومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران  ایین اختتامیه بیست و پنجمین هفته فیلم وعکس انجمن سینمای جوانان نیشابور  در سالن اجتماعات  شهید آویینی  شهرداری نیشابور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، بیست  و پنجمین هفته فیلم و عکس نیشابور، سه‌شنبه 21  بهمن‌ماه با تقدیر از فیلمسازان و عکاسان جوان نیشابوری و با حضور آریانمنش معاون مدیرکل استان خراسان رضوی، نجفی شهردار، عظیمی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی، علیرضا سیدآبادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تنی چند از مسئولین شهرستان نیشابور به کار خود پایان داد.

علیرضا سیدآبادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم عنوان کرد: انجمن سینمای جوانان شهرستان نیشابور یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی و هنری شهرستان، همواره نقشی مثبت و تاثیرگذار در ارتقای فرهنگ وهنر شهرستان داشته و دوران همه‌گیری بیماری کرونا، و سینمای جوان تنها انجمن فعال بوده که با رعایت کامل اصول بهداشتی فعالیت داشت و امر آموزش مجازی و حضوری و همچنین تولیدات خود را ادامه داده است.

در ادامه عظیمی‌نژاد رئیس دانشگاه  علوم پزشکی نیشابور نیشابور نیز گفت: نیشابور شهری است که انسان‌های برجسته و بزرگ و هنرمندی دارد که بسیاری از آن‌ها ناشناخته هستند و انجمن سینمای جوانان نیشابور نمونه بارز آن است.

عظیمی‌نژاد افزود: امسال در جشنواره فیلم کوتاه تهران شاهد حضور دو فیلم از فیلمسازان جوان شهرستان بودیم که در این  شهرستان رشد نموده‌اند و برای موفقیت‌های بیشتر نیاز به حمایت از فیلمسازان جوان وخلاق سینمای جوانان نیشابور وجود دارد که این مستلزم برنامه‌ریزی، هماهنگی و تلاش است و من به عنوان یک عضو کوچک نهایت همکاری را در این خصوص خواهم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، همچنین از همکاری انجمن سینمای جوانان در ساخت مستند و موشن‌گرافی جهت اطلاع‌رسانی و حمایت از مدافعان سلامت درمان تشکر کرد.

در ادامه نجفی شهردار نیشابور به سخنرانی پرداخت و ضمن حمایت از فیلمسازان کوتاه نیشابور گفت هم اینکه امروز در جمع شما هستم وعلارغم برنامه‌های متعدد جمع شما را انتخاب نموده‌ام نشان از علاقه و توجه من به سینمای جوانان نیشابور است.

مسعود سلیمانی رئیس انجمن سینمای جوانان نیشابور در ادامه پشت تریبون آمد و  ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و افتخارات دفتر نیشابور عنوان کرد: 25 سال گذشت و حالا این انجمن نیازهای بیشتری را می‌طلبد؛ تا کنون انجمن سینمای جوانان در صحنه‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و… افتخارآفرین شده‌اند.

رئیس انجمن سینمای جوانان نیشابور در گفت: امروز همزمان با  جشن‌های سالگرد انقلاب اسلامی انجمن سینمای جوانان نیشابور مفتخر است با تعامل با دستگاه‌های اجرایی شهرستان و اقبال هنرمندان طی 25 سال، هفته و فیلم و عکس آن را به یکی از مهمترین رخدادهای فرهنگی و هنری شهرستان نیشابور تبدیل کند وامسال نیز دانشگاه  علوم پزشکی نیشابور، اداره حفاظت محیط زیست، اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری  و بسیج هنرمندان نیشابور در برگزار این رویدا فرهنگی سینمای جوان را یاری کرده‌اند.

سلیمانی هدف وچشم انداز برگزاری هفته فیلم و عکس این دوره را نمایش اثار تولیدی دفتر در یک سال و حمایت از این عزیزان برای تولید حرفه‌ای با رویکرد بومی و محلی ومیراث ماندگار منطقه‌ای بیان کرد.

وی عنوان کرد: به جوانان اعتماد کنیم سرمایه این کشور فقط نفت و.. نیست؛ سرمایه هر کشوری جوانان فعال و پرتلاش و خوش فکر ان کشور است؛ باید از آن‌ها حمایت کنیم چرا که شگفتی‌ساز خواهند بود.

لازم به ذکر است در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد از عکاسان جوان وخلاق شامل: تینا کمالی، سارا کمالیان، اکرم اکبر ی، الهه نورمحمدی، احمد رضاخانی، سلمان بیات، سجاد مهرانی، مجید شمس، مهدی زوار و سازندگان فیلم‌های مستند مهمان «ناخوانده» به کارگردانی مهدی شفتی، «به رنگ پرستار» ساخته محمدامین نظری‌نیا وانمیشن «زوال» به کارگردانی جعفر عمارلو وفیلم‌های کوتاه داستانی «دیاکو» ساخته محسن باطانی، «پوچ» به کارگردانی علی محمدیان، «مرغ عشق» ساخته عاطفه سادات کاهانی، «نفس» به کارگردانی مشترک معین نعیم‌آبادی وحجت حسینی و «دود» ساخته علی کیان‌پور قدردانی شد.

گفتنی است، هفته فیلم و عکس نیشابور در در طول سه شب با نمایش مجازی 21 فیلم از تولیدات هنرجویان و فیلمسازان جوان شهرستان ونمایش مجازی 60 قطعه عکس و برگزاری نشست‌های نقد و برسی وتحلیل توسط مدرسین دفتر: امین ا…‌جوشن، سیدمهدی جسینی، علیرضا جوکار و جواد نادری در بخش فیلم و  مهدی دشتی، رضا معتمدی و مهدی بهزیون در بخش عکس برگزار شد.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *