جستجو
مهدی صاحبدل درباره برگزاری دوره فیلم‌سازی رایگان:

 

مدیر انجمن سینمای جوانان گرگان با ذکر این‌که برگزاری دوره فیلم‌سازی رایگان گامی در جهت اجرای طرح‌های عدالت محور و توزیع عادلانه امکانات است، این طرح را موجب امیدآفرینی بیشتر و شکوفایی استعدادهای نهفته برشمرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مهدی صاحبدل مدیر انجمن سینمای جوانان گرگان در راستای برگزاری دوره فیلم‌سازی رایگان در استان گلستان به‌عنوان یکی از 10 استان منتخب در آغاز اجرای طرح، طی یادداشتی با اشاره به پتانسیل‌های فراوان در این استان، اجرای طرح را اقدامی رو به جلو برای تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی دانست. در یادداشت وی آمده است:

«انجمن سینمای جوانان ایران با حدود 70 دفتر در سراسر کشور و با سابقه 38 سال فعالیت مداوم، فراگیرترین و پرقدمت‌ترین مدرسه فیلم‌سازی در منطقه است. بسیاری از شاخص‌ترین سینماگران این سرزمین روزی هنرجوی دوره فیلم‌سازی انجمن بوده‌اند و نخستین قدم‌های استوار خود در سینما را با حمایت انجمن از تولید فیلم‌هایشان برداشته‌اند.

هرساله با نظارت دقیق و دریافت بازخورد از اجرای برنامه‌های آموزشی در دفاتر انجمن، شاهد افزایش کیفیت آموزش دوره فیلم‌سازی و مشاغل سینمایی هستیم. دوره آموزشی 7 ماهه فیلم‌سازی که دربرگیرنده 400 ساعت آموزش کاربردی فنون سینماست به پشتوانه چهار دهه تجربه و براساس تمامی نیازهایی که یک علاقه‌مند سینما برای ورود به مسیر فیلم‌سازی نیاز دارد طراحی شده است.

امسال با تصمیم سازمان سینمایی و انجمن سینمای جوانان ایران در راستای تحقق عدالت آموزشی، 10 استان محروم کشور دوره فیلم‌سازی را رایگان برگزار خواهند کرد تا یکی از گام‌های انجمن برای رسیدن به اهداف برنامه پنج ساله تحول که پیش از این منتشر شده بود، محقق گردد.

استان گلستان یکی از استان‌هایی است که برای اجرای این طرح انتخاب شده است. گلستان با وجود پتانسیل‌های فراوان، استانی محروم به لحاظ اقتصادی و وجود زیرساخت‌های لازم در تمامی زمینه‌هاست. هنر سینما در این استان حدود نیم قرن قدمت دارد و نخستین بار در دهه 50 تعداد زیادی فیلم 8 و 16 میلی‌متری توسط پیشگامان ما ساخته شده است، روند مستمری که در طی این سالها با وجود تمامی تنگناها و کمبودها ادامه داشته است. گلستان همانند سایر استان‌های محروم کشور استعدادهای جوان فراوان دارد. آنچه لازم است توجه و حمایت بیشتر است و قطعا اجرای طرح‌های عدالت محور و توزیع عادلانه امکانات باعث امیدآفرینی بیشتر و شکوفایی استعدادهای نهفته می‌شود.

اقدام انجمن برای برگزاری رایگان دوره فیلم‌سازی اقدامی رو به جلو برای تحقق این عدالت همیشه خواستنی است.»

 

گفتنی‌است، آزمون دوره 7ماهه فیلم‌سازی 27 آبان 1401 در 30 دفتر انجمن برگزار شد و  در 10 استان: سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، سمنان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان که مشمول طرح آموزش رایگان فیلم‌سازی انجمن هستند، با یک هفته فرصت جمعه 4 آذر 1401 برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان در این استان‌ها برای شرکت در آزمون دوره 7ماهه فیلم‌سازی تا پنجشنبه 3 آذر فرصت نام‌نویسی دارند.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *