جستجو

«ابوالفضل جلیلی» کارگردان سینما که در سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران به عنوان منتور (مربی) کارگاه‌های آموزشی به فعالیت پرداخت، درباره حضور مربیان در این المیپاد و تأثیرش بر نسل آینده گفت: هر طرح و ایده‌ای که به عنوان یک دستاورد از آن یاد شود، تأثیراتی بر جامعه هدف خود خواهد گذاشت.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از  به نقل از ایرنا، جلیلی در ادامه با اشاره به اینکه برای نسل جدید قبل از هر نکته باید درس زندگی را بازگو کرد، توضیح داد: بچه باید از ۲ سالگی تا ۷ سالگی تربیت شود، از ۷ سالگی تا ۱۴ سالگی رها شود و از ۱۴ سالگی به او مسئولیت داده شود. در المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ما با این بچه‌ها در ارتباط هستیم. نسلی پر از انگیزه و ایده‌های نو که به دلیل برخورداری از فضای ارتباطی بیشتر با دنیا، نسبت به نسل‌های قبل‌تر از خود- ایده‌های نو و بسیار مفیدی در ذهن دارند و ما به عنوان پردازنده این ایده‌ها، باید به صاحبان ایده بال و پر بدهیم و نباید آن‌ها را بسوزانیم.

جلیلی ادامه داد: در گذشته کودکان و نوجوانان ما به شناخت آیین و فرهنگ خودمان محدود شده بودند و شاید این قضیه سبب می‌شد دنیای آن‌ها، با تکرار روبه رو شود، اما امروزه وسایل ارتباطی، این اجازه را داده تا همه فرهنگ‌ها برای آنها به معرض نمایش دربیاید. با این دیدگاه، در المپیاد سال گذشته من با نسلی شگفت‌انگیز روبه رو شدم که هرکدام پر از ایده نو بودند.

کارگردان «گال» و «رقص خاک» در پایان با اشاره به این که بنیاد سینمایی فارابی و دست‌اندرکاران جشنواره فیلم کودک و المپیاد فیلم‌سازی در این سال‌ها در سازماندهی این المپیاد بسیار خوب عمل کرده‌اند، گفت: سال گذشته و پس از پایان سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران، با توجه به تجربه‌هایی که کسب کرده بودیم، پیشنهادهایی را برای برگزاری این دوره از المپیاد ارائه کردیم و امیدوارم شرایط به ما اجازه دهد تا از این فرصت طلایی بهترین بهره را ببریم.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *