جستجو

 

انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران با همکاری فیدان، وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، «باشگاه دوست‌داران فیلم کوتاه ایران» را راه‌اندازی کرد.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از فیدان، این باشگاه به منظور گردآوردی بانک اطلاعاتی جامع از دوست‌داران و فعالین حوزه فیلم کوتاه در سراسر کشور و با هدف ارائه خدمات اطلاع‌رسانی و کاربردی، توسط انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران و فیدان، وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، راه‌اندازی شده است.

مسعود امینی تیرانی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی فیلم کوتاه طی بیانیه‌ای اهداف راه‌اندازی این باشگاه را بدین شرح اعلام کرده است:

«ما دوست‌دار فیلم کوتاهیم»

این جمله را بارها و از زبان خیلی‌ها و در زمان‌های مختلف  شنیده‌ایم.  همین احساس و نگاه مشترک کافی بود تا فکر کنیم این همه دوست‌دار فیلم کوتاه کجا باید کنار هم قرار گیرند و چگونه می‌شود همه را یک جا دید و این سؤال ریاضی‌وار نیز، همیشه گوشه ذهنمان بود که ما چند نفریم و از چه جامعه‌ای حرف می‌زنیم و چطور می‌شود در کوتاه‌ترین زمان با همه در ارتباط بود؟

اولین گام برای راه‌اندازی این باشگاه با هدف اطلاع رسانی دوست‌داران فیلم کوتاه از  «هشتمین جشن فیلم کوتاه» شکل گرفت که این روزها در حال برگزاری است. دریافت فیلم‌ها تمام شده و بازبینی فیلم‌ها آغاز شده است و در ماه‌های بعد داوری و جشن و نمایش فیلم‌های منتخب نیز آغاز می‌شود و ما همیشه حسرت آن را داشته‌ایم که اخبار و اطلاع رسانی ما دقیقا به جامعه هدف برسد. اما از آغاز اهداف بزرگتری را در سر می‌پروراندیم.

گفتگوها آغاز شد و فکر کردیم برای این باشگاه فکرهای بزرگتری هم می‌شود داشت: مثل کمک به جشنواره‌های فیلم کوتاه و ارتقا سطح کیفی آن‌ها، طراحی تقویم جشنواره‌های فیلم کوتاه، کمک به تأسیس خانه فیلم کوتاه ایران، نظرسنجی‌ها، همفکری‌ها و همیاری‌ها و شاید طراحی حرکت‌های بزرگ و دست جمعی برای مطالبه‌های بزرگ و یا مقاومت در برابر تصمیم‌های نادرستی که برای فیلم کوتاه گرفته می‌شود و ده‌ها طرح و نقشه دیگر.

ایده راه‌اندازی این باشگاه با «فیدان» (وبسایت تخصصی فیلم کوتاه در ایران)  هم مطرح و  قرار همکاری گذاشته شد تا اولین حلقه از گردهمایی گروه‌های همکاری که برای یک ایده مشترک تلاش می‌کنند شکل گیرد. «ایسفا» البته علاقه‌مند به همکاری با همه کسانی‌ست که فیلم کوتاه را درک و آن را حمایت و مراقبت می‌کنند.

با عضویت در این باشگاه، این امکان را می‌یابید که دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون مسایل فیلم کوتاه در ایران را مطرح کنید و البته از رویدادها و اخبار و تصمیم‌گیری‌ها برای فیلم کوتاه به صورت ویژه با خبر شوید. انجمن فیلم کوتاه ایران به عنوان نهاد مستقلی که برای ارتقا سطح کیفی و حرفه‌ای فیلم کوتاه تلاش می‌کند به این نقطه نظرات گوش می‌دهد و تا جاییکه امکان دارد برای تحقق ایده‌ها تلاش می‌کند.

علاقه‌مندان برای عضویت کافی‌ست به وب‌سایت تخصصی ایسفا www.iranianshortfilm.com یا فیدان www.fidanfilm.ir مراجعه کنند.

عضویت در این باشگاه را به دوست‌داران فیلم کوتاه توصیه کنید و بگذارید تا باشگاه هرچه بیشتر با تعداد فراوان دوست‌داران و هواداران فیلم کوتاه قدرت بگیرد. بگذارید بدانیم:  «ما چند نفریم؟»

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *