جستجو
در گفتگو با صبا مطرح شد:

رامتین شهبازی درباره کیفیت برگزاری جشنواره فیلم کوتاه و اهمیت آن در دنیا صحبت کرد.

 

به گزارش ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از صبا، رامتین شهبازی مدرس و منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا، درباره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که از ۲۷ مهر تا ۲ آبان‌ماه در پردیس ملت برگزار می‌شود، گفت: در ایران جایی جز چندین جشنواره برای نمایش فیلم‌های کوتاه نداریم، که تنها جشنواره حرفه‌ای و بین‌المللی آن جشنواره فیلم کوتاه تهران است.  جشنواره سایه و هنر نیز با همکاری دانشگاه سوره و دانشگاه هنر برگزار می‌شوند و این دو جشنواره به جشنواره فیلم کوتاه کمک بزرگی می‌کنند تا دانشجویان در جشنواره فیلم کوتاه دیده شوند و در این موقعیت بتوانند مسیر درست برای موفقیت را بیاموزند.

مدرس دانشگاه سوره افزود: استقبال از این جشنواره هر سال بیشتر می‌شود و امروزه جشنواره فیلم کوتاه تهران در دنیا جایگاه مطرحی پیدا کرده است. بسیاری از فیلمسازان و علاقه‌مندان به حوزه سینما در خارج از کشور برای این جشنواره فیلم می‌سازند تا در این گردهمایی حضور داشته باشند و در میان هنرمندان ایرانی و فیلمسازان موفق در دنیا دیده شوند. همچنین فیلمسازهای داخلی بسیاری در دوره‌های اخیر ثابت کردند که فیلم می‌سازند تا تنها در این جشنواره دیده شوند و صرفا برای جشنواره فیلم کوتاه تهران اثری فاخر می‌سازند. اینجا جایی است که فیلمسازها کنار هم جمع می‌شوند و موقعیت مناسبی برای به نمایش گذاشتن آثاری است که حرفی برای گفتن دارند.

وی درباره موقعیت اخیر جامعه و تاثیر آن بر این جشنواره اظهار کرد: مشکلاتی قبل از جشنواره مطرح شد که به طور اتفاقی همزمان با جشنواره فیلم کوتاه بود. در نهایت امیدوارم این موضوع با بحث و گفتگو حل شود و اهالی هنر در کنار هم در میادین هنری ظاهر شوند.

شهبازی در پایان درباره کیفیت جشنواره سی‌ونهم بیان کرد: این جشنواره توانسته است جایگاه بزرگی در دنیا پیدا کند و همچنین توانسته دریچه‌ای به سمت جوایز اسکار باشد، البته اسکار همه چیز ما نیست و زمانی که آن‌ها ما را در سطح بین‌المللی پذیرفتند خودش گویای کیفیت خوب آثار داخلی و کیفیت برگزاری این جشنواره است. آثار و جشنواره هر دو در کنار هم رشد می‌کنند و هر دو طرف، یعنی کیفیت آثار و برگزاری جشنواره در سطح بین‌المللی باعث می‌شود که سینمای ایران رشد داشته باشد.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *