جستجو
هاشم میرزاخانی در حاشیه بازدید از جشنواره فیلم کوتاه تهران مطرح کرد؛

هاشم میرزاخانی، مدیر عامل موسسه سینماشهر در حاشیه بازدید از سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره این رویداد گفت: جشنواره‌ها باید با قدرت کار خود را پیش ببرند و آثار تولید شده سر وقت خود دیده شوند تا چراغ راهی برای تولید آثار بعدی فیلمسازان و تکمیل تیم بزرگ سینمای ایران باشند.

 

به گزارش ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، هاشم میرزاخانی، مدیر عامل موسسه سینماشهر، در گفت‌وگو با ستاد خبری سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان کرد: یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی کشور، جشنواره فیلم کوتاه تهران است که تاکنون توانسته فیلم‌سازان بزرگی را به سینمای بلند معرفی کند. وقتی به تاریخ برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه تهران مراجعه می‌کنیم، شاهد این هستیم که بیش از 80 درصد سینمای حرفه‌ای را سینماگرانی تشکیل می‌دهند که از دل این رویداد معرفی شده بودند. حتی برخی مسئولان و مدیران سازمان سینمایی نیز از برگزیدگان جشنواره تهران بوده‌اند، در این رویداد درخشیده‌اند و حالا نیز در حوزه سینما فعالیت می‌کنند.

وی افزود: جشنواره فیلم کوتاه تهران به ایستگاه سی‌ونهم رسیده است، بعد از کرونا اکثر جشنواره‌ها تعطیل شده بودند و به صورت آنلاین برگزار می‌شدند، اما اکنون بار دیگر این فرصت پیش آمده است که به صورت حضوری و در کنار هم فیلم ببینیم، نقد کنیم و نقاط قوت و ضعف کارها را بررسی کنیم. امسال هم شاهد حضور پررونق فیلمسازان در جشنواره به خصوص در بخش بین‌الملل آن هستیم.

این مدیر سینمایی ادامه داد: اکنون با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جشنواره فیلم کوتاه تهران با شور و نشاط برگزار می‌شود. برخی اعضای قدیمی دفاتر سینمای جوانان ایران به گفته خودشان در کودکی عضو انجمن سینمای جوانان بودند و اکنون مدیر یکی دفاتر شده‌اند و این نشان از قدمت جشنواره دارد. خوشبختانه نسل به نسل بچه‌های انجمن سینمای جوانان قوی‌تر شدند. جشنواره‌ها هم باید با قدرت کار خود را پیش ببرند و آثار تولید شده نیز سر وقت خود دیده شوند. همچنین افراد برگزیده جشنواره معرفی شوند و این چراغ راهی باشد برای تولید آثار بعدی آن‌ها و تکمیل تیم بزرگ سینمای ایران.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان ایران، ادامه داد: انجمن جزو پایه‌های اصلی و ارکان سینمای ایران است. وقتی به عناصر شناخته شده در حوزه های مختلف نظیر فیلمبرداری، صدابرداری، بازیگری و… مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم آن‌ها در یکی از این دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران به ثمر رسیده‌اند و به این مرحله رسیده‌اند.

میرزاخانی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌توان نقش انجمن سینمای جوانان ایران را در این حوزه نادیده گرفت؛ گاهی صحبت‌هایی مبنی بر این می شود که انجمن رسالت خود را انجام داده و به این تعداد روزافزون سینماگر احتیاجی نیست و در حالی که اگر بخواهیم کاری قدرتمند پیش برود، باید با عناصر تازه نفس و افکار جدید حرکت کند، باید از این مجموعه بیشتر حمایت شود. در این دوره نیز سازمان سینمایی کشور برنامه‌ریزی جدی برای این موضوع دارد و درصدد تجهیز دوباره دفاتر انجمن است. امیدواریم با روحیه‌ای که میان مدیران جوان است، شاهد رشد و موفقیت هنرمندان و فیلم‌سازان کشورمان باشیم.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *