جستجو

مراسم پایانی اولین جشنواره ملی عکس بوشهر با حضور مسئولین و هنرمندان در مجتمع فرهنگی هنری بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در ابتدای این مراسم پیمان زند مجری این مراسم با خوانش شعری به حضار خوش آمد گویی کرد.

نخستین سخنران این مراسم رباب عبیدی  رییس کمسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر ضمن خیر مقدم به حضار به پایتخت فرهنگی خلیج فارس گفت: حدودا 40 برنامه فرهنگی جهت اجرا در هفته بوشهر پیش بینی شده بود که با توجه به محدودیت های کرونایی 13 برنامه در شورا مصوب و به مرحله اجرا رسید که یکی از آن برنامه‌های شاخص اولین جشنواره ملی عکس بوشهر بود. وی ضمن قدردانی از انجمن سینمای جوانان استان برای کمک به برگزاری این جشنواره ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده نیز این جشنواره ادامه داشته باشد .

در ادامه این مراسم هادی اخلاقی، معاون فرهنگی فرماندار بوشهر از حضور مهمانان و هنرمندان ملی در استان بوشهر قدردانی کرد. وی با اشاره به اینکه این جشنواره می تواند در جهت ثبت میراث فرهنگی و معنوی بوشهر مهم باشد از  برگزاری مستمر و سالیانه این جشنواره حمایت کرد .

در ادامه این برنامه داریوش پور‌بهی رئیس شورای شهر بوشهر با بیان اینکه 18 اسفند ماه مصادف با تاسیس دبیرستان تاریخی سعادت به نام روز بوشهر نام‌گذاری شده است اظهار داشت این مدرسه تاریخی مردان بزرگی را در طول تاریخ خود تربیت کرده و به جامعه ایران تحویل داده است. ایشان ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره ابراز امیدواری کرد آثار تهیه شده برای آیندگان باقی بماند.

سعید پوراسماعیلی معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران و نماینده هیئت داوران ضمن خوشحالی از حضور در بوشهر در روز و هفته بوشهر، بیان کرد: انجمن سینمای جوانان ایران پایگاه حرفه‌ای فرهنگی در سراسر کشور بخصوص در زمینه عکس و فیلم است. وی با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر انسان است اظهار داشت: وقتی حرکت فرهنگی توسط مدیران فرهنگی و دولتی، جوانان یک شهر و یا بخش خصوصی یک شهر شکل می‌گیرد نشان می دهد که این شهر می‌تواند مداوما در حوزه فرهنگ فعالیت داشته باشد. ایشان با اشاره به اینکه بوشهر می‌تواند پایگاه آموزش عکاسی آئینی در کشور باشد و انجمن سینمای جوانان ایران هم می‌تواند در این زمینه حمایت خود را انجام دهد.

در ادامه عبدالرحمن برزگر مدیر انجمن سینمای جوانان استان بوشهر و دبیر اولین جشواره ملی عکس بوشهر گفت : این جشنواره باعث شد بوشهر را آن‌چنان که هست، بهتر بشناسیم و بفهمیم. ایشان با اشاره به اینکه در شهر بوشهر نیاز به زیر ساخت‌های فرهنگی داریم و از شورای شهر بوشهر تقاضا کرد در جهت ساخت یک گالری جهت ارائه آثار هنرمندان همت کنند.

در قسمت بعدی برنامه، با قرائت بیانیه هیئت داوران، برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند .

در بخش تقدیر: علی اصغر نصوری، سارا نصوری، زهرا رجب پور بوشهری، افسانه جعفری، ساره شادکام، بهروز دربندی، مهدی خرمایی پور، هادی حسینی و  در بخش برگزیدگان: جلیل گلستانیان، عبدالخالق عیسوندی و میثم حبشی، منتخبین اولین جشنواره ملی عکس بوشهر شدند.

در این جشنواره 876 قطعه عکس از 46 عکاس دریافت شد که 30 اثر در بخش اصلی به رقابت پرداختند.

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر با همکاری انجمن سینمای جوانان استان بوشهر اولین جشنواره ملی عکس بوشهر را به‌مناسبت 18 اسفندماه تاسیس مدرسه تاریخی سعادت و بزرگداشت روز بوشهر برگزار کردند.

«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *