جستجو

۲ فیلم مستند کوتاه «پرواز» و «درخت مشترک» از انجمن سینمای جوانان لاهیجان به جشنواره تلویزیونی مستند شبکه مستند راه پیدا کردند.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم‌های مستند کوتاه «پرواز» به کارگردانی سیدسجاد ابطحی و «درخت مشترک» ساخته  حسین غلامی، از تولیدات انجمن سینمای جوانان لاهیجان در  بخش مسابقه دومین دوره جشنواره تلویزیونی مستند شبکه مستند با سی و پنج مستند کوتاه دیگر رقابت خواهند کرد.

به گفته ساسان عادلی رئیس انجمن سینمای جوان لاهیجان، موضوع فیلم کوتاه مستند بیست و هشت دقیقه‌ای«درخت مشترک» درباره دو مرد روستایی است که هر کدام ادعا می‌کنند که درخت کهنسالی که در جوار زمین‌شان قرار دارد مطلق به آن‌هاست و بر سر مالکیت درخت با هم‌دیگر اختلاف نظر دارند.

عادلی درباره مستند سه دقیقه ای «پرواز» ساخته سید سجاد ابطحی گفت: این فیلم مستند  درباره تلاش‌های مجدانه یک شناگر معلول است که از داشتن دو دست محروم است ولی دارای اراده بالایی است و از قهرمانان رشته شنا محسوب می‌شود. «پرواز»  پیش از این در چندین جشنواره حضور داشته و موفق به کسب جوایزی چون جایزه نخست جشنواره فیلم های ورزشی و…شده است.

 

قابل ذکر است که  هیئت انتخاب  دوره دومین جشنواره تلویزیونی مستند از میان بیش از ۳۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه، ۶۷ مستند را در سه بخش رقابتی کوتاه ، نیمه بلند و بلند انتخاب کرد.

در این دوره جشنواره که از شنبه ۳۰ تیرماه ۱۳۹۷ آغاز می شود، ۳۷ مستند در بخش کوتاه، ۱۹ مستند در بخش نیمه بلند و ۱۱ مستند در بخش بلند با هم به رقابت می‌پردازند.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *