جستجو

کارگردان فیلم داستانی «آرا» اعلام کرد که جشنواره‌های منطقه‌ای انگیزه ساز فیلم سازان نوظهور هستند.

به گزارش  روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از خبرگزاری مهر، یوسف کارگر که با فیلم داستانی «آرا» در جشنواره «شبدیز» حضور دارد این فیلم را در راستای کار قبلی‌اش «آغی» دانست و اظهار کرد: مضمون اصلی فیلم انتظار است و در راستای این محتوا پلان‌های کم تعداد اما نسبتاً طولانی را انتخاب کردم، ریتم کار نیز آرام و اکثرا لانگ‌شات است.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای اضافه کرد: این جشنواره‌ها انگیزه بسیاری به فیلم سازان جوان و نوظهور داده و ساده‌ترین مسیر ممکن برای رسیدن به سطح اول فیلم سازی کوتاه کشور است.

کارگر پذیرش مستقیم فیلم‌های برتر جشنواره‌های منطقه‌ای را در جشنواره فیلم کوتاه تهران حمایت موثری از سوی انجمن دانست و تصریح کرد: توجه به استعدادهای جدید نیز از دیگر کارهای مثبت انجمن سینمای جوانان ایران در جشنواره‌های منطقه‌ای‌ است که اگر این حمایت با تخصیص بودجه بیشتر برای حمایت از تولید چند اثر جدید همراه باشد، گامی موثرتر خواهد بود.

کارگردان «مرثیه ای برای شب» افزود: در اثنای این جشنواره‌ها حضور فیلم سازان جوان و موفق و برگزاری کارگاه‌هایی در زمینه‌های مختلف قطعا کمک شایانی به فیلم سازان می‌کند.

وی آشنایی با چهره‌های ‌جدید سینمای کوتاه کشور و منطقه را مهمترین ویژگی جشنواره‌های منطقه‌ای عنوان کرد و افزود: علاوه بر این حضور، این جشنواره‌ها باعث آشنایی با فرهنگ میزبان جشنواره، فعالیت‌های سینمایی آن‌ها و جاذبه‌های مختلف آن دیار می‌شود.

کارگر در پایان تاکید کرد: فیلم سازان باید به روز باشند، باید فیلم بسازند و فیلم بسازند حتی با موبایل. انجمن نیز باید امکانات حداقلی را برای تمام استان‌ها به یک اندازه تامین کند و استعدادها را شناسایی و حمایت لازم را به عمل بیاورد که خوشبختانه تاکنون همینطور بوده است.

کارگردان «آغی» اظهار کرد: مسئولان مناطق، استان‌ها و متولیان امور باید از برگزارکنندگان جشنواره‌ها حمایت‌های لازم را در ابعاد مختلف مالی و معنوی بکنند و تمامی پتانسیل‌های استانی را برای تامین امکانات لازم برای جشنواره‌های منطقه ای به کار گیرند زیرا در هر دوره تعداد کثیری از هنرمندان از نقاط مختلف کشور مهمان این عزیزان هستند و در واقع بعد از جشنواره حامل کیفیت و چگونگی برخورد مسئولان آن شهر با مقوله فرهنگ و هنر خواهند بود.

کارگر در پایان با بیان اینکه فیلمسازان و عکاسان شرکت‌کننده سرمایه‌های هنر مملکت هستند، بیان کرد: درهای انجمن برای همه باز است، حداقل برای من و دوستانم همیشه اینطور بوده است و فیلم سازان خوبی از حوزه‌های دیگر به انجمن آمده‌ند و مشغول فعالیت هستند. مهم ساختن فیلم است و بس.

 

«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
علی خسروی سرپرست انجمن سینمای جو...
آیین تجلیل از چهره‌های شاخص هنر ...
پایان فیلم‌برداری «چهارشنبه سوری...
تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *