جستجو

با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک یزد به عنوان پایگاه دائمی برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه دینی «رویش» معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، در مراسمی با حضور استاندار یزد، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین حوزه هنری انقلاب اسلامی و شهرداری یزد در زمینه برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه دینی «رویش» منعقد و به امضای محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری و ابوالقاسم محی‌الدینی شهردار یزد رسید.

استاندار یزد در این مراسم که شامگاه ۲۸ آذر در یزد برگزار شد با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر در جامعه گفت: به فضل الهی زمینه مناسب برای فعالیت‌های انقلابی و فرهنگی، هنری در استان یزد فراهم است.

دکتر مهران فاطمی با بیان این‌که استان یزد از نیروهای مستعد بسیار زیادی برخوردار است، افزود: استان یزد به لحاظ تعداد نخبه، بالاترین درصد را در کشور دارا است که عمدتا مبتکر و خلاق هستند و درعرصه هنر هم استعدادهای بسیار خوبی دارد.

وی تصریح کرد: اگر به استعدادهای هنری، میدان داده شود و مورد حمایت قرار گیرند، اتفاقات خیلی خوبی در حوزه هنری می‌تواند شکل بگیرد.

استاندار یزد ابراز امیدواری کرد، با تشکیل صندوق توسعه در استان، گام‌های مهمی در عرصه‌های فرهنگی و هنری برداشته شود.

رئیس حوزه هنری هم با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری استان یزد گفت: در دوره جدید حوزه هنری، مراکز استانی در اولویت قرار دارند و امروز باید استعدادهای هنری و ادبی را در استان‌ها جستجو کرد.

محمدمهدی دادمان افزود: در روزهای ابتدای انقلاب غیر از تهران، سه یا چهار شهر دیگر، محل جوشش استعدادهای هنری و ادبی معنادار بود ولی امروز اینچنین نیست؛ امروز در هر جای کشور از جمله یزد این جوشش به چشم می‌آید.

وی اظهار داشت: امروز هر جا که می‌رویم در همان سبک و همان کیفیت معنای اول انقلاب، شاید بتوان نیروهایی را پیدا کرد که هم دلبسته به انقلاب هستند و هم کار هنری را می‌شناسند و ذوق هنری دارند؛ از این رو عزم و سعی ما بر این است تا جایی که وسع‌مان می‌رسد امکانات و حتی مأموریت‌های ملی را از تهران به سمت استان‌ها هدایت کنیم زیرا این حرکت‌ها موجب رشد می‌شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی افزود: ایران فرهنگی که باید در سایه انقلاب اسلامی شکل می‌گرفت با همین نگاه و توجه رقم خواهد خورد.

دادمان در پایان گفت: امیدواریم به یاری خدا و کمک و همراهی استاندار محترم یزد در این عرصه موفق باشیم و بتوانیم گامی مؤثر در جهت اعتلای هنر استان برداریم.

بر اساس این تفاهم‌نامه جشنواره ملی فیلم کوتاه دینی «رویش» با سابقه درخشان ۱۰ساله که پیش از این در تهران و مشهد برگزار می‌شد به صورت دائمی به شهر یزد منتقل و این رویداد هنری هرساله با مشارکت حوزه هنری و شهرداری یزد برگزار خواهد شد.

در این مراسم که محمدصادق کوچک‌زاده مدیر مرکز آموزش حوزه هنری و سرپرست حوزه هنری استان یزد و محسن ابوترابی عضو شورای اسلامی شهر یزد هم حضور داشتند، این تفاهم‌نامه مشترک به امضای رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و شهردار یزد رسید.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *