جستجو

محسن آقالر مدیر دفتر قزوین انجمن سینمای جوانان ایران در یادداشتی به مناسبت برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به اهمیت تقویت و پاسداسشت از این رویداد سینمایی در شرایط کنونی اشاره کرد.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، محسن آقالر مدیر دفتر قزوین انجمن سینمای جوانان ایران به بهانه برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره این رویداد سینمایی نوشت: «روزی شیخ روزبهان بقلی با یارانش از راهی می‌گذشت،منظرِ زیبایی دید.یاران را نگاه داشت و گفت نظاره کنید، حسن به نظاره است و سپس نتیجه گرفت که خداوند انسان را آفرید تا نظاره‌گر حسن‌های او باشد و تکامل خلقت جهان در گروِ نظاره انسان است…

امروزه که هنر در هزاره‌‌ی سوم در ابعاد گوناگون گسترش یافته و امکان ارائه در شکل‌های مختلف را پیدا کرده،بیش از هر چیز نیازمند به مخاطب است. گویی هنر بی مخاطب عقیم و سترون است و تکامل چرخه‌ی هنر از هنرمند به اثر هنری و از اثر هنری به مخاطب زمانی کامل می‌شود که اثر به مخاطب رسیده و در او ادامه‌ی حیات یابد. پس بی‌شک، نیاز و ضرورت اثر هنری در گروی دیده شدن است و صد البته که در این فرآیند، کیفیت مخاطب از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

حال، پس از نزدیک به چهار دهه از آغاز جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران در دورانی قرار داریم که با انبوهی از فیلمسازان مستعد و علاقه‌مند مواجه هستیم و سالانه نزدیک به دو هزار فیلم از تولیدات داخلی، متقاضی حضور در آن است، چرا که جشنواره امکانی برای دیده شدن و یافتن مخاطب برای فیلمساز می‌آفریند؛موضوعی که به اندازه‌ی خود اثر هنری اهمیت دارد.

بنابراین بیش از هرچیز نیاز به تقویت و پاسداشت این جشنواره و اهمیت آن احساس می‌شود چرا که با آن، چرخه‌ی فیلم کوتاه کامل می‌شود. پس جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران دیگر یک امکان یا یک فرصت نیست،جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران یک ضرورت است.»

نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تا ۵ بهمن ادامه دارد. این رویداد به دبیری سید صادق موسوی ششم بهمن‌ نیز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *