جستجو

آیین یادبود هنرمند فقید، حسن رشیدقامت در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، روز سه‌شنبه ۲۱آذرماه، مراسم گرامی‌داشت کارگردان و بازیگر سینما، توسط دوستان و فیلم‌سازان عرصه فیلم کوتاه و بلند برای هنرمند شادروان، حسن رشیدقامت، از فیلم‌سازان و اعضای قدیمی انجمن، در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.
روان‌شاد حسن رشید‌قامت، زاده ۱۳۴۹ شیراز بود. وی فعالیت هنری خود را از تئاتر مدرسه آغاز کرد و در سال ۱۳۶۵ به انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر شیراز پیوست. این هنرمند فقید در سال‌های فعالیت خود در انجمن، فیلم‌های کوتاه متعددی ساخت؛ از جمله ۴ فیلم کوتاه ۸میلیمتری همچون «سینما چیه»، آرزو و … که جوایز متعددی کسب کردند، فیلم کوتاه ۱۶میلیمتری «چشم‌های پریشان» و فیلم کوتاه ۳۵میلیمتری «یک بعدازظهر داغ» که در بیش از ۲۰ جشنواره بین‌المللی مانند لوکارنو، بارسلونا و هامبورگ شرکت داشته است.
رشیدقامت در فیلم‌های سینمایی بلندی همچون «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین»، به‌عنوان بازیگر، «زمانی برای مستی اسب‌ها»، به‌عنوان تدوین‌گر و بازیگر و «آوازهای سرزمین مادری‌ام» و فیلم سینمایی ” یک کامیون غروب” به‌عنوان بازیگر، حضور داشته است.
مستند بلند «در باغ‌های شیراز» و فیلم‌های کوتاه «چشم شیشه‌ای»، « قرعه فال»، «چشمان پریشان»، «در آستانه» و «هر اتاقی مرکز جهان است» از دیگر آثار این هنرمند هستند. وی همچنین تدوین‌ فیلم‌های کوتاه «دایره»، «قاب سبز»، «رنگین‌کمان»، «سمفونی مرگ»، «سکوت آینه‌ها»، «فصل بی‌تو»، «روز برمی‌آید» و «مترسک» را در کارنامه خود دارد.

انجمن سینمای جوانان ایران ضمن تسلیت به بازماندگان آن عزیز سفر کرده و همه فعالان عرصه فیلم کوتاه، از تمامی هنرمندان و خانواده فیلم کوتاه، اعضای انجمن و دوستان و علاقه‌مندان دعوت می‌کند تا در این مراسم که روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه ساعت ۱۶، در محل سالن ناصری خانه هنرمندان برگزار می‌شود، شرکت کنند.در ضمن دو فیلم کوتاه ایشان به‌نام‌های ” یک بعد از ظهر داغ” و “درآستانه” در این مراسم به‌نمایش درخواهد آمد.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *