جستجو
مهدی آذرپندار مطرح کرد:

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به وجود ۵ دفتر سینمایی در این استان گفت: گیلان از نظر توجه به حوزه سینما وضعیت خوبی دارد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مهدی آذر پندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران ظهر  یکشنبه 29 آبان 1401 در مراسم رونمایی از پوستر اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت و اولین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی گیلدخت در تالار مرکزی رشت با اشاره به اجحاف انجام گرفته در حوزه سینمایی در استان‌ها گفت: بیشترین توجهات به چهره‌هایی بوده که امروز بیشترین لطمات از سمت آنان متوجه کشور است و چهره‌های بی توقع شهرستانی مورد اجحاف قرار گرفتند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با بیان اینکه در برخی شهرها باید سینماگران شهر را به مسئولان معرفی کنیم اما در رشت این مشکل وجود ندارد، افزود: شناخت کافی و خوبی نسبت به هنرمندان گیلانی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه گیلان از جهت توجه به حوزه سینما وضعیت خوبی دارد، تصریح کرد: وجود ۵ دفتر سینمایی در گیلان نشانه آن است که توجه کافی از سمت مسئولان به هنرمندان وجود دارد.

آذرپندار با بیان اینکه طی سال‌های اخیر در جشنواره فیلم کوتاه تهران نمایندگانی از گیلان حضور داشتند، گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران یکی از بهترین جشنواره‌های سطح دنیا است و شهر رشت در چنین جشنواره‌ای نماینده بین برگزیدگان داشت.

مدیرعامل انجمن با ابراز امیدواری از ادامه دار بودن تعامل بین مسئولان و هنرمندان عنوان کرد: اگر شهر رشت بتواند در سال آینده میزبان جشنواره منطقه‌ای شود درواقع میزبان یک جشنواره ۷۰ دوره‌ای که اتفاق مبارکی در حوزه هنری محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حوزه فیلم کوتاه حوزه اشتغالزایی است تصریح کرد: هر یک فیلم کوتاه ده نفر را مشغول می‌کند و انجمن سینمایی درواقع یک باشگاه کارآفرینی محسوب می‌شود که بخشی از تولیدات آن مربوط به گیلان و شهر رشت است و امیدواریم برای جوانان مستعد استان خدمات مطلوب‌تری ارائه دهیم.

آذرپندار با اشاره به اتخاذ رویکرد بومی در ساخت آثار هنری بیان کرد: هنرمندان گیلانی باید از کلیشه‌ها فاصله گرفته و بوم رشت را به تصویر بکشند تا نوع زیست مردم را به صورت بومی ببینیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از پوستر جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت و اولین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی گیلدخت با حضور دو خانواده شهید مدافع حرم گیلانی (شهیدان کوچکی نژاد و سیرت نیا) رونمایی شد.

علی خسروی سرپرست انجمن سینمای جو...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
آیین تجلیل از چهره‌های شاخص هنر ...
پایان فیلم‌برداری «چهارشنبه سوری...
تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *