جستجو

گفت‌وگوی هنرمندان با مهمانان بخش بازار بین‌الملل فضای جشنواره را کمی متفاوت‌تر از روزهای گذشته کرد.

 

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، جذابیت سخن گفتن با تهیه‌کنندگان و مسئولان فستیوال‌های خارجی در بخش بازار بین‌الملل امروز رونق بیشتری به فضای جشنواره داده بود.
بسیاری از هنرجویان و فیلم‌سازان ایرانی امروز هم در فضای صمیمانه درباره چگونگی معرفی فیلم‌هایشان در بازارهای جهانی با بسیاری از تهیه‌کنندگان و مسئولان فستیوال‌های بین‌المللی به صحبت نشستند.
امروز مخاطبان از اکران فیلم‌های برتر ده سال اخیر فستیوال مشهور«تامپره» نیز سخن می گفتند. از تفاوت‌ها و شباهت‌های میان فیلم‌سازی ایرانی‌ها و فنلاندی‌ها و تاثیراتی که جغرافیای هر منطقه بر روی شکل فیلم‌سازی گذاشته است.
البته فیلم‌های کوتاه استونی هم که در این چند روز اکران شده بود توجه مخاطبان را به خود جلب کرده بود. این صحبت‌ها جدای از گپ‌وگفت‌ها درباره بخش ملی فیلم کوتاه بود.
امروز دانشجوهای سینما در راهروی پشت سالن‌های اکران سمیناری سرپایی برگزار کرده بودند. سمیناری با ۲۰ یا ۲۲ مخاطب که پیرامون اهمیت درک روایت درباره فیلم کوتاه سخن می‌گفتند. دو دانشجو که با نظرات هم مخالف بودند صحبت می‌کردند و دیگران با پرسش و پاسخ بحث را گرم می‌کردند.
امروز حضور محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی کشور در جشنواره هم فضا را تحت‌الشاع قرار داد. برخی از فیلمسازان جوان و افرادی که در جشنواره فیلم داشتند، نقطه‌نظرات و مشکلات خودشان در حوزه فیلمسازی را با رئیس سازمان سینمایی در میان گذاشتند.
امروز هم هنرمندان و سینماگران مشهوری چون نیکی مظفری، محمدرضا شریفی‌نیا، مهدی کرم پور، غلامرضا رمضانی، رهبر قنبری و وحید شیخ‌زاده هم در فستیوال حضور پیدا کردند.
استقبال از سانس فوق‌العاده جشنواره هم یکی از نکات مهم روز سوم بود. بسیاری از مخاطبان تماشای فیلم در ساعت ۲۴ را اتفاقی جذاب می‌دانستند.
روز سوم جشنواره هم با استقبال از سانس‌های مختلف اکران به پایان رسید تا جشنواره آماده چهارمین روز اکران‌های خود باشد.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *