جستجو

حسن قهرمانی دانش‌آموخته رشته سینما از دانشگاه سوره اصفهان، مدرس سینما و داور جشنواره‌های فیلم  ضمن ابراز خرسندی از برگزاری شصت و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان گفت:

آینده از آن فیلم‌سازان جوانان است. من اعتقاد دارم که نسل جدید باید بیایند و جای نسل قدیم را بگیرند. اصلا قرار هم بر این است و چه جائی بهتر از جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان برای تحقق بخشیدن به این امر؛ جشنواره‌ای که بوی صداقت و  خالص بودن را می‌توان در آن استشمام کرد . فاکتوری که از مهم‌ترین مؤلفه‌های یک فیلم‌ساز است.  

قهرمانی که ساخت چندین مستند کوتاه، نیمه بلند و بلند را در کارنامه هنری خود دارد و برنده جایزه جهانی بهترین فیلم مستند از جشنواره گوانژوچین است، افزود:

امروزه مشکلی که وجود دارد، انقطاع فرهنگی است که میان نسل گذشته و نسل جدید به وجود آمده است و جشنواه‌های منطقه‌ای  بهترین مسیر برای این است که اتصال فرهنگی بین قدیمی‌ترهای فیلم‌سازی با جوانان جویای نام را فراهم کند.  جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اردبیل فرصتی است تا بار دیگر این فضای پر از نشاط ، احساس خوب بودن را درک کنیم  و در آن نسل جدیدی را که آینده سینمای ما به آن ها افتخار خواهد کرد را از نزدیک ببینیم .

کارگردان مستند چه شور بود دریاچه من و عروسی عشایر در پایان گفت:

امروز به راحتی می‌توان با یک موبایل یا دوربین‌های بسیار معمولی فیلم ساخت. در واقع نسل جدید مشکلاتی که فیلم‌سازان قدیمی‌تر داشتند  را ندارند و ساخت فیلم چه مستند و چه داستانی بسیار ساده‌تر از گذشته شده است.اما مشکل این است که این سادگی مردم را هم ساده پسند کرده است . با این حال من فیلم خوب هم در بین جوانان کم ندیده‌ام و امیدوارم جشنواره منطقه‌ای اردبیل به اصالت و هدف خود در برگزاری آن در شهر زیبای مشکین‌شهر اردبیل برسد و شاید این جشنواره محل ظهور فیلم‌سازانی باشد که در تاریخ این سرزمین خواهند ماند.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *