جستجو

انجمن سینمای جوانان استان سمنان سال ۱۳۹۷ را با تغییرات عمرانی در محل این انجمن (تالار آفتاب سمنان) آغاز کرد و پس از آن برنامه‌های تخصصی و سینمایی جدیدی در این دفتر شکل گرفت و هنرجویان جدیدی را با خود همراه کرد.

برگزاری بیش از چهل برنامه پاتوق فیلم کوتاه که  روزهای یکشنبه در تالار سینمایی آفتاب سمنان  برگزار‌ می‌شد، از جمله برنامه‌هایی بود که مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت و در سال ۹۸  نیز درحال برگزاری است.

طراحی و اجرای برنامه «سینما تک» با حضور مرتضی مؤمنی منتقد سینما  برنامه دیگری از این دفتر در سال گذشته بود که دوشنبه‌ها با استقبال هنرمندان و به‌ویژه پژوهشگران سینمایی استان سمنان و مسئولین فرهنگی استان همراه شد. سینما تک که در سال ۹۷ با اکران فیلم‌های موج نوی فرانسه توانست بین هنرمندان سمنان محبوبیت تخصصی را دنبال کند، در سال جدید با اکران فیلم‌های سینمای اکپرسیونیست آلمان پس از ماه رمضان به کار خود جدی‌تر ادامه خواهد داد.

همچنین در اواخر سال ۹۷ روزهای شنبه نیز به  اکران فیلم‌های ارزشمند و فاخر سینمای ایران  در سالن اکران فیلم انجمن سینمای جوانان سمنان  ( سالن کوچک آفتاب ) اختصاص داده شد که آن برنامه نیز استقبال علاقه‌مندان ویژه خود را به همراه داشت؛ این برنامه نیز در سال‌جاری به‌صورت منظم روزهای شنبه‌ها برگزار می‌شود.

از دیگر برنامه‌های نمایش فیلم دفتر سمنان در سال گذشته، می‌توان به  سری اکران‌های «کارگردانان بزرگ جهان» اشاره کرد که با هدف آشنایی بیشتر هنرجویان جدید انجمن سینمای جوانان با سینمای جهان پس از کلاس‌های آموزشی در سال ۹۷ اجرا شد. این برنامه نیز در سال ۹۸ با جدیت پی‌گیری خواهد شد.

نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران، اکران و برگزاری  فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم کودک، جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و مستندسازی از تمامی این برنامه‌ها با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بخش دیگری از فعالیت‌های این دفتر را در سال ۹۷ تشکیل می‌دهد.

برگزاری موفق «دهمین هفته فیلم و عکس استان سمنان»  به همراه برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای فیلم‌سازان و هنرمندان دامغان، شاهرود، گرمسار، میامی، سرخه و مهدی‌شهر نیزاز جمله برنامه‌های مهم و موفق دفتر سمنان در سال ۹۷ بود. اسکان شرکت‌کنندگان در مرکز استان به مدت چند روز به همراه اکران فیلم‌ها و برپایی نمایشگاه عکس با موضوع آزاد، حضور اساتید مطرح کشور از جمله مهرداد اسکویی برای کارگاه ایده‌یابی برای فیلم مستند، آرش قاسمی برای کارگاه صدا گذاری، مسیح سراج برای کارگاه صدابرداری و حسن غفاری  برای کارگاه و اردوی عکاسی قوم‌نگاری و شرکت حداکثری هنرمندان در بزرگ‌‌ترین رویداد سینمایی استان سمنان از ویژگی‌های این برنامه بود.

این دفتر همچنین در هفته قرآنی در استان سمنان، جشنواره نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی فعالیت‌های هفته قرآنی را در  شهر سمنان و جشنواره  فیلم فعالیت‌های هفته قرآنی را در دامغان برگزار و در پایان از برگزیدگان به نحو شایسته‌ای قدردانی کرد. .  

از رویدادهای دیگری که انجمن سینمای جوانان استان سمنان در سطح بین‌المللی آن را برگزار کرد، می‌توان به  «سوگواره بین‌المللی فیلم مهر محرم » اشاره کرد .

تاسیس لابراتوار و تاریکخانه عکاسی در سمنان و دامغان، تجهیز و تأسیس سینما تک در سمنان و دامغان، تاسیس «خانه مستند» در شهرستان دامغان  از جمله فعالیت‌های این دفتر در سال ۹۷ بود.

این  انجمن در سال ۹۷ توانست تولیدات فیلم کوتاه خود را  چه در سطح هنرجویی  و چه در سطح نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای افزایش داده و با تولید و  پیش‌تولید بیش از ده فیلم نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای و بیش از بیست فیلم هنرجویی به ویژه در شهرستان دامغان توانست در این حوزه نیز فعال عمل کند .

در حوزه عکس، برگزاری نمایشگاه عکس مایکل کنا در تالار آفتاب و فرهنگسرای کومش (در دو فصل)  در کارنامه فعالیت‌های این  دفتر در سال گذشته قرار گرفت. این نمایشگاه در گالری دائمی تالار آفتاب در سال ۹۸ نیز ادامه دارد.

از دیگر برنامه‌های انجام شده در سال ۹۷ می‌توان به برپایی نمایشگاه عکس موبایلی و جشواره عکس روز قدس به همت این دفتر و حمایت از دو نمایشگاه عکس دیگر اشاره کرد .

گفتنی‌است، انجمن سینمای جوانان استان سمنان برای سال ۹۸  برنامه‌های جدید و متنوعی در دستور کار دارد که تاسیس لابراتوار کارگردانی، گالری تخصصی عکس، تاسیس موزه و مرکز اسناد فرهنگ و هنر، استودیو کوچک صدا،کارگاه ساخت انیمیشن با گرایش استاپ‌موشن و  برگزاری کارگاه‌های تخصصی خلاق ویژه توان‌خواهان ذهنی، عناوین برخی از این برنامه‌ها را تشکیل می‌دهند.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *