جستجو

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران، مهدی آذر پندار به‌همراه طیبه فلکیان معاون امور استان‌ها و میکائل دیانی معاون ارتباطات و بازرگانی انجمن سینمای جوانان ایران از دفتر کرمان بازدید کردند.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سفر مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران مهدی آذر پندار به‌همراه طیبه فلکیان معاون امور استان‌ها و میکائل دیانی معاون ارتباطات و بازرگانی انجمن سینمای جوانان ایران  با استقبال میرحبیبی مدیر انجمن سینمای جوانان استان کرمان و ملانوری ریاست اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در فردوگاه آغاز شد.

در ابتدای این سفر مهدی آذرپندار و هیئت همراه پس از حضور  در گلزار شهدای شهر کرمان بر سر مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حضور یافتند و ضمن ادای احترام به سردار دل‌ها با آرمان‌های شهداء تجدید بیعت کردند.

سپس در دفتر، محمدرضا علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان حضور یافتند و  علیزاده پس از خوش آمدگویی ضمن شنیدن نظرها و پیشنهادات  مدیر عامل انجمن و شنیدن گزارش میرحبیبی مدیر انجمن سینمای جوانان کرمان در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی و تولید و سایر برنامه‌های پیش رو ، نظرات خود را ارائه کرد.

در ادامه این سفر  مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، با شهردار کرمان دیدار و گفت‌وگو کرد؛ در این دیدار که با حضور مدیر عامل و معاونین انجمن سینمای جوانان ایران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، معاون فرهنگی شهردار و مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان کرمان برگزار شد، شَعرباف، شهردار کرمان با اشاره به اینکه استان و شهر کرمان به لحاظ فرهنگی و هنری به نسبت سرانۀ جمعیتی، بسیار پُرظرفیت و پُرفرصت است و حجم رسانه‌ها و تولیدات هنری در این استان نسبت به جمعیت بسیار بالاست، افزود: نگاه مطلوب انجمن سینمای جوانان ایران در این دوره، تولیدات خوب در استان‌ها و رویۀ حاکم بر کشور، نشان می‌دهد تمرکز بر تهران رو به کاهش است و شهرستان‌ها هم دیده می‌شوند؛ ضمن اینکه در صداوسیما هم توجه به شهرستان‌ها و سهم آن‌ها در اخبار و رسانه ملی بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه اگر با نگاه عادلانه بررسی کنیم، کرمان در یک‌سری از تولیدات می‌تواند در بین سه‌چهار شهر برتر کشور باشد، گفت: کرمان، شهر و استانی پُر از روایت‌ها و ژانرهای مختلف با ظرفیت تولید است؛ به‌عنوان مثال در حوزۀ پهلوانی در شهرهای دیگر کشور کمتر پهلوان خانم داریم، اما در شهر کرمان، پهلوان «خاتون عطایی» را داریم و یا وجود شخصیت والایی مانند سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در این استان، قابلیت‌های تولید محتوا را بالا می‌برد، ما در حوزۀ ساخت فیلم در مورد سردار دل‌ها به‌خصوص روایت‌های کمتر دیده‌شده هم، اعلام آمادگی می‌کنیم.

شَعرباف تصریح کرد: شهرداری نمی‌تواند از یک گروه خاص حمایت کند؛ بلکه باید به ایجاد بستر لازم برای پرورش هنرمندان کمک کند و در شهرداری کرمان با توجه به توان و ظرفیت‌هایی که برای عموم داریم، آمادۀ همکاری با انجمن سینمای جوانان و سایر بخش‌های فرهنگی و هنری به‌خصوص در حوزۀ مصرف کالاهای فرهنگی و هنری هستیم.

وی افزود: استان کرمان پیشنیه تاریخی با ظرفیت‌های بالایی دارد که باید به آن‌ها توجه کرد و باید بسترهای لازم و فضاهای شهری در اختیار حوزه فرهنگ و هنر استان قرار گیرد و از ظرفیت‌های شهری نیز در این راستا استفاده و بهره لازم را برد و  ما در شهرداری کرمان با توجه به ظرفیت و توانی که داریم، به مصرف تولیدات فرهنگی‌هنری کمک می‌کنیم، اما اعتقاد دارم باید با ابزارهایی که در اختیار داریم، بستر تولیدات حرفه‌‌ای را ایجاد کنیم.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه مردم کرمان نیاز به فضاهای  اجتماعی دارند، تاکید کرد تا فعالیت‌های هنری در سطح شهر بیشتر و گده های سینمایی برگزار شود  و اعلام آمادگی کرد که شهرداری امکانات و فضاها را در اختیار حوزه فرهنگی و هنری خواهد گذاشت تا با استفاده از ظرفیت‌های شهری شاهد اقدامات خوبی در عرصه سینما و هنر  استان باشیم  همچنین  برای دیده شدن و مصرف تولیدات هنری نیز از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی مانند بیلبوردهای شهری استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران  نیز در این دیدار گفت: یکی از اهداف ما از دیدارهای استانی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان‌ها و هم‌افزایی‌هایی با دیگر نهادهاست تا در حوزۀ سینما بهترین اتفاقات بیفتد.
مهدی پندارآذر افزود: در استان کرمان فیلم‌سازان خوبی داریم، ظرفیت‌های استان کرمان در حوزۀ سینما بالاست و تعداد آثار تولیدشده در حوزۀ فیلم کوتاه که مقدمه‌ای برای تولیدات بلند سینمایی است، در سطح مناسبی است و استان کرمان در تولید آثار سینمایی بالنده است  و  اگر ظرفیت‌های شهری و استانی دست به دست هم ندهند ماموریت‌های تعریف شده ناتمام نخواهد ماند ، به‌همین دلیل به هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود بسیار مورد نیاز است و با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد باید همکاری و تلاش بیشتری صورت گیرد تا اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بخورد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور با بیان اینکه در نقاط مختلف که ارکان صنعتی و تجاری به کمک سینما آمده، اتفاقات مهم و بسیار خوبی افتاده است. خواستار همکاری شهرداری کرمان با این انجمن در استان کرمان شد و گفت: در مواردی مانند فضاهای آموزشی و تجهیزاتی در شهر کرمان با کمبود مواجه هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این دیدار گفت: آماده‌ایم در کنار شهرداری و شورای اسلامی شهر، رویدادهای فاخر هنری و فرهنگی را در شهر کرمان برگزار کنیم.
محمدرضا علیزاده با بیان اینکه از حمایت‌های شهرداری کرمان از امور فرهنگی تشکر می‌کنم، افزود: انجمن سینمای جوان در استان‌ها بازوی توانمند و اصلی مجموعه‌های سینمایی است و در همۀ مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی مانند شهرداری، می‌تواند در تولید آثار فاخر کمک کند.
وی ادامه داد: انجمن سینمای جوانان ایران  در دورۀ جدید نگاه ویژه‌ای به شهرستان‌ها دارد که نشان می‌دهد اتفاق جدیدی در ساختار این انجمن‌ها شکل گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار امیدواری کرد با حمایت مجموعه‌هایی مثل شهرداری، بتوانیم به انجمن‌های هنری کمک کنیم.

مهدی آذر پندار و هیئت همراه در جریان سفر به کرمان طی نشستی با حضور فیلمسازان فعال کرمانی  در  انجمن سینمای جوانان این شهر داشت  و با بیان اینکه تولیدات دفتر کرمان در سطح قابل قبولی قرار دارد، افزود با باز گشایی مجدد پورتال تولید بزودی شورای پیچنگ استان با ترکیب اعضای جدید فعالیت خود را از سر می‌گیرد و  دارای اولویت‌های حمایتی جدید جهت  بهره‌گیری از الگو های و ویژگی‌های سینمای ژانر به ویژه ژانرهای  ماورایی، وحشت وتخیلی خواهد بود.

 

حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز
هشت اثر خراسان شمالی در آستانه ت...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *