جستجو

 مدیر انجمن سینمای جوانان دفتر ملایر و مسئول کانون عکاسان ملایر گفت: امروز کانون عکاسان ‏با بیش از ۱۵۰ نفر عضو و دوره‌های متعدد آموزشی و تورهای عکاسی در سراسر استان و ‏کارگاه‌های نقد و تحلیل عکس هفتگی یکی از تشکل‌های خود جوش است که بدون بهره گیری از ‏کمک‌های دولتی و با همت خود عکاسان و در سایه انجمن سینمای جوانان ملایر توانسته ‏است به یکی از درخشان‌ترین و پر افتخارترین فعالیت‌های عکاسی در کشور تبدیل شود.‏

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوان ایران، امید وفایی در گفت‌وگو با ایسنا؛ افزود: در سال‌های اخیر به منظور رونق هنر عکاسی و کثرت تولید عکس با وجود ابزارهایی چون موبایل و دوربین‌های عکاسی متعدد و عصر دیجیتال، ضرورت ایجاد یک تشکل غیردولتی در راستای انسجام، هماهنگی و آموزش عکاسی بیش از بیش احساس می‌شد.

وی ادامه داد: تشکل‌های اینچنینی در دوران گذشته بالاخص در دهه ۷۰ با حمایت انجمن سینمای جوانان ملایر و با برگزاری نمایشگاه‌های عکس در سطح شهرستان و اکیپ‌های عکاسی در حوزه‌های محیطی متفاوت شکل گرفت که در همان سال ها عکاسانی چون علیرضا کریمی صارمی، محمد نقی علیشاهی، علی وفایی، حمید مقدسیان و محسن حسینی تبار با کسب عناوین مختلف در جشنواره های ملی عکس معرف نگاه عکاسان ملایری در این حوزه در کشور بود.

 

وفایی اظهارکرد: اما شکل اصلی و منسجم با عنوانی جدید به عنوان ” کانون عکاسان ملایر” در بهار سال۱۳۹۶ تشکیل شد و با برگزاری کارگاه های نقد و تحلیل عکس و آموزش و برگزاری تورهای عکاسی در استان همدان، موفق به جذب عکاسان بالفعل و آموزش و تربیت نسلی از عکاسان را در برنامه خود به منظور ارتقای نگاه عکاسی در استان قرار داد.

مدیر انجمن سینمای جوانان دفتر ملایر افزود: کانون عکاسان ملایر با هدف شناخت بیشتر و خانه‌ای برای عکاسان به صورت منسجم شکل گرفت و تا به امروز بزرگترین گروه و تشکل عکاسی در استان به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: این تشکل آزاد و غیر وابسته به همت عکاسان خوش ذوق تا به امروز توانسته است در حوزه عکاسی در جشنواره‌های ملی و بین المللی حائز کسب عناوین برتر شود، از مدال فیاپ تا حضور در جشنواره‌های خارجی، ملی و منطقه‌ای ماحصل تلاش کانون عکاسان ملایر است.

وفایی یادآورشد: از عکاسان برگزیده کانون عکاسان می توان به میثم عبدلی، اکبر احمدی، امین فیاضی، عباس ونایی، پدرام شوبیری، انسیه اکبری، انسیه قاسمی، رها احمدی، الهام پارسا یگانه و سمانه ترابی اشاره کرد.

مسئول کانون عکاسان ملایر گفت: امروز این کانون با بیش از ۱۵۰ نفر عضو و دوره های متعدد آموزشی و تورهای عکاسی در سراسر استان و کارگاه های نقد و تحلیل عکس هفتگی، یکی از تشکل های خود جوش است که بدون بهره گیری از نهاده های دولتی و با وجود همت خود عکاسان و در سایه انجمن سینمای جوانان ملایر توانسته است به یکی از درخشان ترین فعالیت‌های عکاسی در کشور تبدیل شود.

وفایی افزود: این کانون با برگزاری بیش از ۴۰۰ جلسه نقد و تحلیل عکس و تولید بیش از دو هزار عکس و برگزاری ۷۰ تور عکاسی در حوزه گردشگری و محیط روستایی و برگزاری بیش از ۲۰ نمایشگاه عکس مجازی و حضوری توانسته است نقش موثری را در پیشبرد نگاه عکاسی در استان همدان و کشور داشته باشد.

مدیر انجمن سینمای جوانان دفتر ملایر ادامه داد: از موفقیت‌های دیگر کانون عکاسان می‌توان به انتخاب امین فیاضی و پدرام شوبیری عکاس حیات وحش به عنوان هنرمندان برگزیده استان همدان در رشته عکاسی اشاره کرد.

وی اظهارکرد: همچنین تک عکس میثم عبدلی و محسن قضاتی از سوی آژانس عکس ایران در نمایشگاه ملی و بین‌المللی “سرزمین من” به عنوان نماینده از ملایر منتخب و به نمایش درآمد، این نمایشگاه که به معرفی جاذبه‌های فرهنگی و اجتماعی و زیست محیطی ایران می‌پردازد، امسال در بخش عکس جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به نمایش درآمد.

وفایی بیان کرد: در همین راستا تشکل‌های عکاسی در تویسرکان به نام “پلک” با مسئولیت اینجانب شکل گرفت که از هنرجویان موفق این دوره می توان به مصطفی اسدبیگی اشاره کرد و امید است در آینده نزدیک این تشکل و کانون عکاسان ملایر بتواند در راستای مفاهیم اجتماعی در حوزه هنر عکاسی بیش از پیش موفق تر به راه خود ادامه دهد.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *