جستجو

 

رضا ریاحی‌ کارگردان انیمیشن بیان کرد که من آدم کم صبری بودم اما در انیمیشن صبوری را آموختم.

 

به‌گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، نشست مجازی رضا ریاحی‌ با محوریت انیمیشن‌های تجربی در قالب نشست‌های «۳۸-۲۰» در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار شد.

رضا ریاحی‌ که در این نشست درباره آثار خود صحبت می‌کرد، عنوان کرد: کاری که در «نان آور»، «نوازنده» و فیلم آخرم انجام دادم این بود که برای انیمیت از خودم و عوامل فیلم وام می‌گیرم تا به این شکل حرکات طبیعی‌تر به نظر بیاید و ارتباط راحت‌تری برقرار شود. یادم است در میانه ساخت یکی از آثارم به دلیل مشکلی که برای یکی از عوامل پیش آمد، باید آخر داستان را عوض می‌کردیم، ما مجبور بودیم چند سکانس از فیلم را برداریم و سکانس دیگری برای انتهای فیلم بگذاریم که خیلی استرس آور بود این موضوع در انیمیشن نادر است چون همه چیز باید از قبل مشخص باشد.

ریاحی درباره نحوه کار در «گرگ و میش» اظهار کرد: من در این کار نقاشی روی شیشه با رنگ روغن کردم چون دوست داشتم برخورد آدم‌ها را با یکدیگر نشان بدهم به همین ترتیب از تجربه کشور‌های دیگر هم استفاده کردم. البته دوست دارم هر دفعه با هر داستانی متناسب با قصه کار کنم.

او درباره «پروانه» هم گفت: این کار ۲ سال و نیم وقت گرفت. این فیلم را از کتابی اقتباس کردم. سال ۲۰۱۴ شروع به ساخت کردم که در سال ۲۰۱۶ کار ساختش تمام شد. در این فیلم دو دوره مختلف در کار بود. دو زمان در فیلم متفاوت داشتیم که بخشی از فیلم هم فانتزی و بخشی دیگر جدی بود. این فیلم درباره افغانستان بود اما با توجه به موضوعاتی که پیش آمده بود، نمی‌توانستیم به کابل برویم تنها کاری که کردیم این بود که از عکس‌ها و اسکایپ استفاده می‌کردیم. یادم است در انتهای فیلم می‌خواستیم بگوییم که امید هنوز هست به همین دلیل پیشنهاد دادم گلی شروع به رشد کند و در کنارش گل‌های دیگر رشت کنند که انجام همین قسمت یکی دو هفته زمان برد.

ریاحی درباره «نوازنده» بیان کرد: کار ساخت «نوازنده» ۲ سال پیش تمام شد اما دیگر کارهایش مانند حضور در جشنواره‌ها به فراگیری کرونا خورد که این موضوع برایمان جالب نبود. البته این فضا بیشتر برای تهیه‌کننده‌ها غم‌انگیز بود با این حال فیلم چند جشنواره رفت مهم این است که روند جشنواره‌ای ادامه پیدا کند و فیلم دیده شود.

این کارگردان با اشاره به یکی دیگر از آثارش اظهار کرد: صبا علیزاده موزیسین پر کاری است، او خیلی کار کرده تا به اینجا برسد و تلاشش برایم قابل افتخار است. هرچند صبا تاکنون انیمیشن کار نکرده بود اما من از او خیلی یاد گرفتم، صبا موسیقی فیلم را انجام داد. این فیلم دیالوگ ندارد و کاملا با موسیقی کار شده است.

وی در پایان مطرح کرد: من آدم کم صبری بودم اما در کار انیمیشن یاد گرفتم باید صبور باشم.

 

سی وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) در حال برگزاری است. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

امیر قادری: امروز اغلب فیلم‌های ...
«سِکرت» فیلم‌برداری شد
نوید عزیزی سرپرست انجمن سینمای ج...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
علی خسروی سرپرست انجمن سینمای جو...
آیین تجلیل از چهره‌های شاخص هنر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *