جستجو

 

سیدوحید حسینی‌نامی کارگردان «کل به جزء» جشنواره‌های منطقه‌ای را بارزترین نشانه تمرکززدایی فرهنگی در حوزه فیلم کوتاه عنوان کرد.

 

سیدوحید حسینی‌نامی که با فیلم «کل به جزء» در جشنواره «شبدیز» حضور دارد در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره درباره این فیلم گفت: فیلم من درباره تناسخ روح یک دیکتاتور در اجسام دیگر و تکثیر آن در زندگی مردم است.

وی درباره ایده شکل‌گیری «کل به جزء» توضیح داد: این فیلم با یک نگاه مینیمالیستی و کاستن بسیاری از عناصر روایت شده است که برای من بیشتر یک تجربه محسوب می‌شود.

حسینی‌نامی ساخت این فیلم را فرایندی تجربی در زمینه بیان و لحن عنوان کرد و افزود:  به طور دقیق نمی‌دانم که آیا می‌توان به آن سینمای تجربی را اطلاق کرد یا خیر. به اعتقاد من این فیلم بین سینمای داستانی و مستند در رفت‌وآمد است که این خود تجربی بودن آن را تقویت می‌کند.

 برنده شوالیه طلایی جشنواره پالرمو ایتالیا، درباره شانس دریافت جایزه در «شبدیز» گفت: تجربه بیش از یک دهه فیلم سازی به من آموخته که  نباید به فکر تشویق شدن و جایزه بود، اما به هر حال  دریافت جایزه برایم دل‌انگیز و خوشحال‌ کننده است.

حسینی‌نامی به نقش جشنواره‌های منطقه‌ای در معرفی فیلم‌های ساخته شده در استان‌های مختلف در طول یکسال اشاره کرد و افزود: ممکن است جشنواره تهران به‌دلیل ابعاد وسیعش این فرصت را نداشته باشد،  جشنواره‌های منطقه‌ای بارز ترین نشانه تمرکز زدایی فرهنگی در حوزه فیلم کوتاه است که رویدادی خارج از تهران با حال‌وهوای ناب سینمای کوتاه ایجاد می‌کند.

کارگردان «کل به جزء» با اشاره به تجربه حضور در جشنواره‌های منطقه‌ای، اضافه کرد:  من بارها در جشنواره‌های منطقه‌ای فیلم داشته‌ام ولی تنها یکبار حضوری شرکت کرده‌ام. دیدن فیلم‌های مختلف و معاشرت با فیلم سازان از نقاط مختلف کشور از جمله جذابیت‌های جشنواره‌های منطقه‌ای است.

وی تصریح کرد: زمانی که برگزاری این جشنواره‌ها متوقف شده بود، حضور و نیاز برگزاری آن بشدت احساس می‌شد. به اعتقاد من سایر دستگاه‌های دولتی در شهرستان‌ها باید برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره‌های منطقه‌ای  با انجمن سینمای جوان همکاری کنند، چرا که بهترین فرصت برای یک رویداد فرهنگی است.

پنجاه‌و‌هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان ایران، «شبدیز» ۲۲ تا ۲۵ شهریورماه سال‌جاری با حضور استان‌های کرمانشاه، البرز، قزوین، گیلان، زنجان، همدان، کردستان، ایلام، اردبیل، آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی در شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *