جستجو

کتایون پرمر، نگاه تخصصی مخاطبان جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را یک اتفاق مثبت در راستای نقد و بررسی جدی آثار و رشد فیلم‌‎های کوتاه دانست.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، کتایون پرمر، کارگردان فیلم «بارسلونا» تخصصی بودن جامعه مخاطبان را از جمله مزایای جشنواره فیلم کوتاه تهران دانست و در این باره گفت: به نظر من جشنواره فیلم کوتاه تهران، محکی برای فیلم‌سازان این عرصه است زیرا آثار توسط جامعه‌ای که عمدتاً خود فیلم‌ساز هستند به شکل کاملا تخصصی دیده و بررسی می‌شود بنابراین قطعا معیارهای بهتر و درست‌تری در این جشنواره نسبت به رویدادهایی که فیلم بلند رقم می‌زنند، شاهد هستیم.

او افزود: به طور حتم نگاه تخصصی مخاطبان جشنواره فیلم کوتاه تهران و تمرکز بر این مدیوم نگاه ویژه‌تری برای فیلم‌سازان این حوزه به شمار می‌رود.

این کارگردان فیلم کوتاه سطح جشنواره فیلم کوتاه تهران را رو به رشد دانست و تصریح کرد: به نظر من جشنواره فیلم کوتاه تهران طی دوره‌های مختلف برگزاری خود، تجربه‌های بی شماری به دست آورده که سبب شده جایگاه امروزی آن درست و منطقی باشد البته نمی‌توان گفت که این رویداد در رده نخست جشنواره‌های بین‌المللی قرار دارد اما قطعا پیشرفت چشمگیری را در آن شاهد هستیم که قابل توجه و تحسین است.

پرمر درباره محل برگزاری جشنواره و نمایش آثار گفت: به نظر من سالن‌های سینمایی مانند پردیس ملت در سال گذشته جوابگوی نیاز فیلم‌سازان نبود و آن تمرکز و مبادله‌ای که می‌شد با دیگر هنرمندان داشت، اندکی در این پردیس نسبت به دوره‌های قبل کم‌رنگ‌تر شده بود در حالی که این تعاملات که لازمه جشنواره است در پردیس چارسو به شکلی فعال و جدی‌تر وجود داشت.

او درباره روند جشنواره ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: به نظر کیفیت برگزاری جشنواره هر سال نسبت به دوره قبل بهتر می‌شود و ما شاهد افتی در این بخش نیستیم البته که در هر دوره‌ای فیلم‌ها تعیین کننده سطح جشنواره هستند اما تا امروز هم انتخاب فیلم‌ها و هم اهدای جوایز بر روالی درست و منطقی پیش رفته است.

این کارگردان جوان افزود: تعداد آثاری که به جشنواره فیلم کوتاه تهران ارسال می‌شود، کاملا گویای میزان اهمیت این رویداد برای فیلم‌سازان حوزه فیلم کوتاه است.

پرمر سطح مخاطبان فیلم کوتاه را رو به رشد دانست و تاکید کرد: فیلم کوتاه مدیومی ویژه نسبت به فیلم بلند است بنابراین نمی‌توان انتظار مخاطب عام را از آن داشت اما با این وجود ما در دوره‌های قبل شاهد استقبال بسیار خوبی از این جشنواره بودیم به نحوی که سالن‌ها کاملا پر می‌شدند. این مساله نشان می‌دهد، حتی در کشور ما که سینمای بلند اقبال چندانی در بین مردم ندارد، سینمای کوتاه مخاطبان خوب و جدی خود را دارد.

این کارگردان از ارسال فیلم «تو هنوز اینجایی» به این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: «تو هنوز اینجایی» سومین تجربه فیلم‌سازی من و محمد روحبخش است که کارگردانی و نویسندگی آن را به صورت مشترک انجام داده‌ایم.

پرمر ادامه داد: این اثر تجربه ویژه‌ای به لحاظ فرم و روایت برای ما بود که به آن نیاز داشتیم. این اثر ۲۰ دقیقه‌ای اگر چه طی ۶ روز در تهران فیلم‌برداری شد اما نوشتن فیلمنامه آن و کارهای پیش تولید، نزدیک به ۲ سال زمان برد.

او درباره بازیگران این اثر گفت: در «تو هنوز اینجایی» کیوان پرمر و معصومه بیگی ایفای نقش می‌کنند.

بر اساس این گزارش، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و  همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان از ۱۸ تا ۲۳ آبان۹۷ برگزار خواهد شد.

فراخوان این رویداد بین‌المللی در سایت‌ جشنواره www.tisff.ir  و همچنین وب‌سایت انجمن سینمای جوانان www.iycs.ir  قابل دسترسی است.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *