جستجو

کارگردان فیلم پویانمایی «خوردم، خوردی» که در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، گفت: برگزاری حضوری جشنواره‌ها شور و هیجان زیادی برای مخاطب و فیلمساز دارد که متاسفانه کرونا در حدود دو سال اخیر آن را از ما دریغ کرده است.

 

به‌گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌نقل برنا؛ شیدخت دژم شهابی، کارگردان انیمیشن «خوردم، خوردی» که در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، درباره شکل گیری ایده این اثر گفت: ایده اولیه داستان در نوروز سال 97 سر میز شام شب عید، زمانی که ماهی سرخ شده وسط سفره خانواده را دیدم، به ذهنم رسید که حیوانات در مراسم‌های شادی ما با قربانی شدن عزادار می‌شوند!

 

 

وی ادامه داد: کاراکتر اصلی داستان گوسفندی است که در یک مراسم عروسی دنبال مادرش می‌گردد و در این جست و جو با اتفاق تلخی رو به رو خواهد شد. در این فیلمنامه به دلیل اینکه حیوان آزاری تنها به ایران محدود نیست، در داستان چرخشی ایجاد کرده و این مشکلات را در نقاط مختلف دنیا نشان دادم.

 

دژم شهابی افزود: در انیمیشن «خوردم، خوردی» از تکنیک دیجیتال دو بعدی استفاده کردم که اجرای آن،حدود دو سال و نیم زمان برد و انیمیت و کارگردانی را هم خودم انجام دادم.

 

این کارگردان یکی از مهترین چالش‌های ساخت این انیمیشن را رسیدن به آرت استایل دانست و گفت: از آنجایی که «خوردم، خوردی» اولین فیلم من به شمار می‌رفت، خیلی دوست داشتم اثری چشم‌نواز بسازم و خیلی تست‌های مختلفی انجام دادم و در نهایت با کمک گروه به طرح نهایی و اصلی رسیدیم.

وی ادامه داد: من مدرک کارشناسی فیزیک دارم و هنگام تحصیل در دانشگاه، دوره‌های انیمیشن را در یک آموزشگاه گذراندم و تصمیم گرفتم برای ارشد در رشته انیمیشن تحصیل کنم و تحصیل در رشته انیمیشن دانشگاه هنر اتفاقات خوبی را در ادامه برای من رقم زد.

 

دژم شهابی درباره تاییدیه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از سوی آکادمی اسکار نیز گفت: اسکارکوالیفاید شدن جشنواره اتفاق خوبی است و از این بابت خیلی خوشحال هستم و به اعتبار سینمای کوتاه و به طور کلی سینمای ایران می‌افزاید.

 

وی در پایان گفت: خیلی دوست دارم که جشنواره با گستردگی بیشتری به صورت حضوری برگزار می‌شد و فیلم‌ام را در بین تماشاگران می‌دیدم و بازخورد آن‌ها را می‌گرفتم. برگزاری حضوری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و هر رویدادی می‌تواند شور و هیجان زیادی برای مخاطب و فیلمساز داشته باشد که متاسفانه کرونا در حدود دو سال اخیر از ما دریغ کرده است.

 

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز
هشت اثر خراسان شمالی در آستانه ت...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *