جستجو

کارگاه تخصصی «ایده تا ارائه» با حضور سیامک سلیمانی برای آموزش نحوه پرورش و ثبت ایده‌ها، تبدیل آن‌ها به فیلم‌نامه و ارائه در جلسه پییچنگ، برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، شصت‌و‌پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد – ایساتیس به عنوان اولین جشنواره منطقه‌ای که بعد از سه سال و پس از شیوع ویروس کرونا، در استان یزد برگزار می‌شود، در کنار روند برگزاری خود، برای حمایت بیشتر و بهتر از فیلم‌سازها، به ویژه فیلم‌سازهای تازه‌ کار فیلم اولی و یا نیمه حرفه‌ای، برای اولین بار در فرایند برگزاری خود فراخوانی را منتشر کرد که طبق آن، متقاضیان و هنرجویان استان یزد که قصد داشتند اولین فیلم کوتاه خود را تولید کنند، با ارسال فیلمنامه‌های خود در پیچینگ فیلم اولی‌ها که توسط باشگاه فیلم‌ اولی‌های انجمن سینمای جوانان ایران برای دومین بار و پس از تجربه سی‌ونهمین جشنوراه بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، برگزار می‌شود، شرکت کنند.

در همین راستا و ادامه روند حمایت از کارگردان‌ها برای تولید فیلم کوتاه و آموزش نحوه پرورش ایده و فیلم‌نامه و روش‌های اصول ارائه در جلسه پیچینگ، کارگاه «ایده تا ارائه» با تدریس سیامک سلیمانی، مدیر نظارت بر تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران، اولین کارگاه تخصصی شصت‌و‌پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد – ایساتیس، امروز 5 بهمن 1401 از ساعت 10 تا 13:30 در ساختمان کتابخانه مرکزی استان یزد برگزار شد.

این کارگاه برای آموزش و ارتقا سطح هنرجویان و فیلم‌سازان انجمن سینمای جوانان استان‌های حاضر در شصت‌و‌پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد – ایساتیس طراحی شده بود تا طرح‌ها و ایده‌های خود را در استانداردترین حالت ممکن به یک فیلم‌نامه تبدیل کنند و در نتیجه قدرت و نحوه ارائه در جلسه پیچینگ را بیاموزند.

به عنوان مثال سیامک سلیمانی در این کارگاه به مسائلی چون، برطرف شدن سوتفاهم‌های رایج درباره دلایل پذیرفته شدن آثار فیلم‌سازان در جشنواره‌های مختلف، آسیب‌شناسی ایده‌های فیلم‌سازی و بررسی دلایل ناکامی ایده‌ها برای تبدیل به یک فیلم‌نامه موفق اشاره کرد.

سلیمانی در پایان ضمن اشاره به نکته که استان‌ها و شهرهای دور از مرکز و شهرهای بزرگ ایران برای ارتقا سطح دانش روز سینمایی خود نیاز به برگزاری کارگاه‌های تخصصی دارند و اهمیت برگزاری پیچینگ و نحوه صحیح ارائه فیلم‌نامه توسط فیلم‌ساز در این کارگاه‌ها است که مطرح می‌شود، توضیح داد: فیلم‌سازان در سراسر کشور باید با نحوه ارائه درست فیلم‌نامه و شرکت در جلسات پیچینگ آشنا شوند.

لازم به ذکر است، فردا 6 بهمن 1401 همزمان با برگزاری جلسه پیچینگ طرح‌های منتخب، نشست تخصصی زیبایی شناسی تصاویر با حضور اسفندیار شهیدی از ساعت 10 تا 13 و نشست تخصصی نگاهی به عکاسی مستند معاصر با حضور مهدی وثوق‌نیا از ساعت 16 تا 19 برگزار خواهد شد.

شصت‌و‌پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد – ایساتیس 4 تا 7 بهمن 1401 به میزبانی انجمن سینمای جوانان یزد در شهر یزد در حای برگزاری است.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *