جستجو

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با آغاز برگزاری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در پیامی به این رویداد سینما را روایت‌گری کاملا مسلط واقعیت و حقیقت توصیف کرد.

به‌گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران آمده است:

«هنر، بازآفرینی واقعیت است و اندیشه‌ای که با واقعیت زندگی پیوند نخورد، درختی بی‌ریشه است. هنر، گزارش واقعه است و هنرمند، گزارنده و جوینده راهگشا. طرح نوساخته‌ای که هنرمند از واقعیت پدید می‌آورد آینه‌ای است در مقابل جامعه و سینما هنری راهبردی، هنری متعالی و رسانه‌ای تاثیرگذار، نافذ و سریع‌الامضاست و در عصر حاضر معرف تاریخ، فرهنگ و تمدن کشورهاست.
فیلم کوتاه، سرآغاز حرکت‌هایی سازنده و ثمربخش است و جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران خاستگاه چشم‌گیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه بوده و به دلیل ارتباط تنگاتنگ‌اش با نسل جوان و نوگرای کشور، افق نگاه آن می‌بایست مبتنی بر نگاهی ملی و انقلابی باشد و امروز در دومین گام انقلاب، با حضور نسل جوان متعهد کار آزموده دانا و پرانگیزه، سبب شکوفایی و بالندگی فرهنگ ایرانی اسلامی و زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی خواهد شد.
به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب «هنر سینما بلاشک یک هنر برتر است؛ یک روایت‌‎گر کاملا مسلط که هیچ روایت‌گری تاکنون در بین این شیوه‌های هنری روایت یک واقعیت و یک حقیقت، تا امروز به این کارآمدی نیامده-و یک هنر پیچیده و پیشرفته و متعالی.
برای هنرمندان و سینماگران سرزمینم، ایران عزیز، موفقیت و سربلندی را آرزومندم.»

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

امیر قادری: امروز اغلب فیلم‌های ...
«سِکرت» فیلم‌برداری شد
نوید عزیزی سرپرست انجمن سینمای ج...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
علی خسروی سرپرست انجمن سینمای جو...
آیین تجلیل از چهره‌های شاخص هنر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *