جستجو

سیدصادق موسوی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران به مناسبت برگزاری پنجاه و ششمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان بوشهر- خلیج فارس پیامی را منتشر کرد.
به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران در این پیام آمده است: “ناگفته پیداست که سینمای جوانان ایران با شصت و هشت دفتر و نمایندگی در سراسر کشور از معدود نهادهایی در حیطه هنر است که وابستگی اش به پایتخت و مرکز را تا حد زیادی کاهش داده است. همین که تعداد بسیاری از ساخته های دفاتر استانی و شهرستان ها به جشنواره های گوناگون خارجی راه پیدا می کنند یعنی اینکه همه مرزها شکسته شده و دوره ای که ستاد مرکزی سرنوشت فیلم کوتاه در کشور را رقم می زد به پایان رسیده است. در دهه های گذشته شاید تصور چنین چیزی محال بود اما در دوره ای که به مدد تکنولوژی و پیشرفت لحظه ای آن ، ابزار فیلمسازی به اشکال مختلف در اختیار عموم مردم قرار گرفته است سخن از مرکزیت داشتن هنر در یک جغرافیای خاص چندان منطقی به نظر نمی رسد.
تعداد دوره های برگزاری جشنواره منطقه ای سینمای جوان و رسیدن آن به عدد پنجاه و شش ، ظرفیت غیر قابل انکار فیلمسازی در سراسر ایران اسلامی را نشان می دهد.این که این بار چنین اتفاق مبارکی در خطه ای برگزار می شود که همواره از سرنوشت سازترین مناطق این سرزمین به شمار می رود هم حائز اهمیت است. رشد غیر قابل انکار استان بوشهر در عکاسی و فیلم سازی و پرورش هنرمندان خلاق و متعهد از دیگر افتخارات فرهنگ و هنر این خطه گرم و با صفاست.
به سهم خودم برای تک تک هنرمندان حاضر در این جشنواره و مسولین پر تلاش آن آرزوی سربلندی دارم.”
پنجاه‌وششمین دوره‌ جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس خلیج فارس از تاریخ ۸ الی ۱۰ اسفند ماه سال جاری توسط انجمن سینمای جوانان ایران _ دفتر بوشهر برگزار خواهد شد.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *