جستجو
هشتمین حضور انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار

انیمیشن کوتاه «پوتین» به کارگردانی سیدمحسن پورمحسنی شکیب در جشنواره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه ازمیر در ترکیه به روی پرده می‌رود.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، انیمیشن کوتاه «پوتین» به کارگردانی سیدمحسن پورمحسنی شکیب و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر رشت توانست در بخش پانورامای بیست و سومین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه ازمیر (ترکیه) حضور یابد.

جشنواره ازمیر یکی از مهم‌ترین رویداد‌های سالانه ترکیه و جهان در عرصه سینما محسوب می‌شود که مورد تائید آکادمی اسکار نیز هست.

این هشتمین حضور «پوتین» در جشنواره‌های مورد تایید آکادمی اسکار است و این انیمیشن پیش از این در بخش مسابقه اصلی جشنواره‌های اسکاری لِبو (شیلی)، انیمایو (اسپانیا)، گوادالاخارا (مکزیک)، اسپارک انیمیشن (کانادا)، کودکان شیکاگو (آمریکا) و فیلم کوتاه تهران به نمایش درآمده و به عنوان اولین انیمیشن تولید شده در ایران، پس از حضور در لیست مقدماتی چهل و نهمین دوره «اسکار دانشجویی»، توانسته برای اولین بار در تاریخ انیمیشن و فیلم کوتاه ایران به عنوان فینالیست در لیست نامزدهای بخش دانشجویی آکادمی اسکار قرار گیرد.

در خلاصه این انیمیشن آمده است که: «پرنده‌ای در شهری جنگ‌زده که در آن چیزی جز اجساد مرده نیست، به دنبال غذا می‌گردد تا به جوجه‌هایش غذا بدهد …»

از عوامل سازنده انیمیشن پوتین می‌توان به نویسنده و کارگردان: سیدمحسن پورمحسنی شکیب، کارگردان هنری: پژمان ماله‌میر، تهیه‌کنندگان: انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر رشت و سیدمحسن پورمحسنی شکیب، انیمیشن و استوری‌بورد آرتیست: پژمان ماله‌میر، طراح کاراکتر و پس زمینه: پژمان ماله‌میر، رنگ آمیزی: مریم جعفری، طراحی و ترکیب صدا: محمد زمان‌ثانی، فولی افکت: مریم یعقوبی و پخش‌کننده: درگاه فیلم ایران (علی‌محمد اقبالدار) اشاره کرد.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *