جستجو

بعد از اکران موفق باکس پنج‌گان کوتاه در استان سمنان و استقبال بیش از ۵۰۰ مخاطب در این استان و فروش هشتاد میلیون ریالی، این باکس راهی استان خراسان رضوی شد و در شهرهای سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، سرخس، قوچان و مشهد به اکران فیلم‌های خود ادامه داد.

به گزارش روابط عومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از هنروتجربه، در این سفر فاطمه محمدی کارگردان فیلم کوتاه «داغی» و لیدر باکس پنج‌گانِ کوتاه و سامان حسین‌پور و آکو زند کریمی فیلمسازان فیلم کوتاه «ذبح» حضور داشتند.

در این سفر سیزده روزه، در کنار اکران‌ بسته فیلم‌ «پنج‌گانِ کوتاه»، برنامه‌های جانبی نظیر جلسات نقد و بررسی، ورکشاپ در سرفصلِ پخش بین‌الملل، کارگردانی، کشف دنیای پنهان و فیلمسازی کم بودجه تدریس و همچنین جلسات شب نشینی سینمایی با فیلمسازان شهرهای ذکر شده و جلسات نقد و بررسی در کنار مخاطبان و علاقه‌مندان برگزار گردید.

برنامه‌های این باکس که با حضور مدیران ارشاد، مدیران انجمن سینمای جوانان هر شهر و با حمایت شهرداری در بعضی از شهرها اجرا شد مورد استقبال پرشور مخاطبان خاص و علاقه‌مندان فیلم کوتاه که از این اکران‌ها مطلع شده بودند قرار گرفت.

در ورکشاپ «پخش بین‌الملل» که توسط فاطمه محمدی تدریس گردید به فیلمسازان راهکارهای پخش اصولی برای هر اثر از ابتدا تا انتهای مسیر آموزش داده شد و بر اهمیت این مرحله در فیلمسازی تاکید شد.

در ورکشاپ «فیلمسازی کم‌بودجه» که توسط سامان حسین پور تدریس شد چگونگی تولید آثار با هزینه محدود و موفقیت گسترده در جشنواره‌ها تدریس و کارگردانی، کشف دنیای پنهان و همچنین چگونگی نگارشِ اصولی در مدیوم فیلم کوتاه توسط آکو زندکریمی تدریس گردید.

باکس «پنج‌گانِ کوتاه» توانست در مدت زمان ۱۳ روز و اکران در شش شهر این استان به ۳۰۰ مخاطب دست یابد و بعد از این استان برای ادامه اکرانها راهی خراسان شمالی شد.

لازم به ذکر است در این استان حمایت‌های معنوی ارزنده‌ای نیز صورت گرفت تا فیلمسازان این مجموعه بتوانند شرایط مناسبی جهت اسکان و پذیرایی داشته باشند.

در شهر سبزوار علی محبی مدیریت هتل جهانگردی و زهرا شیرازی مدیریت فرهنگی هنری بیهق میزبانان ورکشاپ‌های این باکس بودند.

در تربت حیدریه که با حضور اعضا ریاست ارشاد خانم نخعی، جواد جعفری رییس انجمن سینمای جوانان ایران دفتر تربت حیدریه و آقای باقریان معاون انجمن، آقای کرمانی مدیر بوم گردی تهمینه ،مدیران شهرداری، مهندس زاهدی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و همچنین سردار سیامک نجد از فعالین اقتصادی که حمایت‌های زیادی را جهت اسکان و پذیرایی از فیلمسازان برعهده داشتند، اکران فیلمها و ورکشاپ‌ها با استقبال مخاطبین همراه بود.

در شهر مشهد نیز اکرانهای «پنج‌گانِ کوتاه» با حمایت‌های مادی و معنوی مدیریت پردیس سینمایی اطلس و وحید حسینی مدیریت انجمن سینمای جوان برگزار شد.

و همچنین در سرخس که با استقبال بی‌نظیر مخاطبان همراه بود، با حمایت مادی و معنوی مجید محمدپور مجری و مشاور برنامه‌های فرهنگی هنری و علی تبریزنیا از دغدغه‌مندان فرهنگی این شهر به بهترین شکل برگزار گردید.

در شهر نیشابور و قوچان نیز حمایت‌های مادی و معنوی قابل توجهی توسط بعضی از فیلمسازان این شهرها، نظیر حسین فیروزه و علی مژدی به شکل خودجوش انجام گرفت.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *