جستجو
آرمان فیاض در گفت‌وگو با صبا:

 

نویسنده و کارگردان «پسر خورشیدی» که در سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد، درباره روند تولید و داستان اثر توضیح داد.

 

به گزارش ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به نقل از صبا، آرمان فیاض نویسنده و کارگردان که با فیلم کوتاه «پسر خورشیدی» در سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و در بخش آثار داستانی حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره روند تولید این فیلم گفت: فیلم «پسر خورشیدی» را در هشت جلسه و در شمال ایران فیلمبرداری و برای لوکیشن‌های این فیلم نیز از جاده‌های سیاهکل و روستاهای لاهیجان و دیلمان استفاده کردیم.

وی درباره داستان این فیلم توضیح داد: نسخه نهایی فیلم «پسر خورشیدی» ۲۰ دقیقه است و درباره داستان فیلم هم باید بگویم که درواقع درباره پسری است که باتری خورشیدی دارد. به این معنی که با طلوع خورشید سرحال و پر انرژی می‌شود و دقیقا به هنگام غروب انگار باتری‌اش از کار می‌افتد و بدنش لمس مطلق می‌شود.

کارگردان فیلم «پسر خورشیدی» درباره ایده این فیلم بیان کرد: این فیلم براساس یک ماجرای مستند است. دو برادر در پاکستان حضور دارند که حدود ۲۰ ساله‌شان است و دچار بیماری ژنتیکی هستند و دقیقا انگار باتری خورشیدی دارند و زندگیشان ارتباط مستقیمی با خورشید دارد.

کارگردان فیلم «مانیکور» درباره برنامه‌های خود برای پخش «پسر خورشیدی» مطرح کرد: قطعا هر فیلمسازی برای پخش هرچه بهتر فیلم خود برنامه‌هایی دارد و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم و از همین الان برنامه‌هایی برای پخش «پسر خورشیدی» دارم و تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم این فیلم را در جشنواره‌های خوب و مختلف معرفی کنیم و امیدواریم اوضاع جوری پیش برود تا بهتر از «مانیکور» دیده شود و موفقیت‌های بیشتری هم داشته باشد.

آرمان فیاض در پایان درباره حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران هم گفت: درحقیقت جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران مهم‌ترین جشنواره فیلم کوتاه در ایران است و هر سال تلاش می‌شود که بهتر از دوره و سال گذشته هم برگزار شود. خارج از اهمیت خود جشنواره، حضور جمعیت فیلمساز و علاقه‌مند به این حوزه هم مثال زدنی است، تا جایی که من در هیچ کجای دنیا چنین استقبال از فیلم کوتاه را ندیده‌ام. درنتیجه این جشنواره بهترین مکانی است که فیلمسازان می‌توانند دور هم جمع شوند و حقیقتا یکی از جشنواره‌هایی است که به صورت حرفه‌ای برگزار می‌شود.

عوامل فیلم کوتاه «پسر خورشیدی» عبارتند از نویسنده و کارگردان: آرمان فیاض، مشاور کارگردان: امیرحسین عسگری و سعید نجاتی، دستیاران کارگردان: رضا نجاتی، رضا گمینی، بازیگران: نیما حسندخت، کیوان پرمر، بهمن صادق حسنی، رعنا صفی یاری، گروه کارگردانی: بهروز فیاض و حسین فیاض، مشاوران پروژه: سعید زمانیان، آزاده مسیح زاده، منشی صحنه: الهام اخوان، مدیر فیلمبرداری: آرمان فیاض، تدوین: عماد خدابخش، موسیقی: مسعود سخاوت دوست، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، صدابردار: سامان شهامت، طراح صحنه: حمید بخشی، جلوه های ویژه: کامیار شفیع پور، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، مدیر تولید: بهمن صادق حسنی، مدیر تدارکات: محمدرضا جعفری، گروه فیلمبرداری: مجیدنعیمی، سعید خراسانی، محمدامین شهسواری، آرسام زمانی، علیرضا حیدری، مهدی درستکار، گروه صحنه و لباس: مجتبی عزت زاده، لیزا بغدادی، دستیار صدا: حسین داغلانی، گروه تدارکات: جمال رستم زاده، بهمن طالبی، مسترینگ و دستیار لابراتوار: سارا احترامی، عکاس: آلاله ایزدی، مدیر مالی: امیرحسین عزیزخانی، آناهیتا فیاض، مجری طرح: اسماعیل نیک سرشت، تهیه کننده: موسسه فرهنگی هنری پویا نوین ماندگار، سولماز وزیرزاده.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *