جستجو

چهاردهمین هفته فیلم و عکس کرج و اولین جشن فیلم کوتاه البرز با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، چهاردهمین هفته فیلم و عکس کرج و اولین جشن فیلم کوتاه و عکس البرز پس از ۴ روز اکران نمایش  ۱۲۱ فیلم‌ کوتاه در بخش‌های داستانی ؛ مستند ؛ تجربی ؛  فیلم اولی ؛  فیلم‌سازان کودک و نوجوان ؛ بخش ویژه و فیلم‌های منتخب جشنواره فیلم کوتاه تهران در پردیس سینمایی اکومال کرج به کار خود پایان داد.

این رویداد استانی، همزمان در سرای فرهنگ و هنر مهرادمال کرج طی پنج روز میزبان عکس‌های منتخب در نمایشگاه بود.

همچنین در بخش فیلم‌های نمایش داده شده در مهرادمال فیلمهای کوتاه منتخب دوره‌های گذشته هفته های فیلم و عکس در چهار سانس برای علاقه‌مندان به نمایش درآمدند.

افتتاحیه نمایشگاه عکس چهاردهمین هفته فیلم و عکس و اولین جشن فیلم کوتاه البرز نیز با حضور هنرمندان و عکاسان منتخب این دوره و  معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز  همراه با یادبود اساتید عکاسی درگذشته انجمن سینمای جوانان استان البرز،  وحید شعبانی، جواد سعیدی و کاوه فرزانه در سرای فرهنگ و هنر مهاراد واقع در مجتمع تجاری مهراد مال کرج  برگزار شد.

همچنین بعد از مراسم  افتتاح نمایشگاه عکس و برگزاری کارگاه تخصصی آموزش عکاسی با حضور  استاد ناصر گُلی با موضوع زیباشناسی عکس و ترک بندی برای عکاسان و علاقه‌مندان به‌صورت رایگان برگزار شد. همچنین  مجموعه نشست‌های تخصصی چهاردهمین هفته فیلم و عکس کرج نیز در پردیس سینمایی اکومال کرج ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه با سه نشست آموزشی ساعت ۱۵ تا ۱۸ در سالن  پردیس سینمایی اکومال با حضور علاقIمندان برگزار شد

در روز نخست برگزاری این نشست  پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ نشست آموزشی با موضوع تجربه‌گرایی در فیلم کوتاه، جهان فیلم تجربی ساعت ۱۵ تا ۱۸ با حضور تیام یابنده در سالن شماره ۳ پردیس سینمایی اکومال برگزار شد .

جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ نیز نشست تخصصی با موضوع سبک‌ها و مفاهیم در آثار سینمایی و فیلم کوتاه ساعت ۱۵ تا ۱۸ با حضور رهبر قنبری در سالن شماره ۳ پردیس سینمایی اکومال با حضور علاقه مندان برگزار شد.

شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ نیز نشست آموزشی با موضوع کارگاه انتقال تجربه: از فیلم کوتاه تا فیلم بلند ساعت ۱۵ تا ۱۸ با حضور امید شمس در سالن شماره ۳ پردیس سینمایی اکومال با حضور فیلم‌سازان علاقه‌مند برگزار شد.

همچنین در طول برگزاری این جشن  آثار فیلم‌سازان المپیاد فیلمسازی  کودک و نوجوان البرز نیز نمایش داده شد و طی مراسمی با حضور  آقای دهقان هراتی معاون هنری سینمایی اداره کل ؛سرکار خانم فلاح سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز و محمدحسین عابدی مدیر انجمن سینمای جوانان استان البرز و دبیر برگزاری چهاردهمین هفته فیلم و عکس کرج و اولین جشن فیلم کوتاه البرز از این فیلمسازان تقدیر به عمل آمد. 

  • اختتامیه اولین جشن فیلم کوتاه و عکس البرز

اختتامیه چهاردهمین هفته فیلم و عکس کرج و اولین جشن فیلم کوتاه و عکس البرز دوشنبه ۲ خرداد ماه ساعت ۱۷ الی ۲۰ در پردیس سینمایی اکومال کرج برگزار شد.
در این اختتامیه که با حضور جابری انصاری سرپرست اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، دهقان هراتی  معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عادل جلیلی مدیر عامل خانه هنرمندان کرج و جمعی از اعضای هیئت امنای خانه هنرمندان و اساتید انجمن سینمای جوانان استان البرز و با حضور جمع کثیری از فیلم‌سازان و عکاسان شرکت‌کننده در اولین جشن فیلم کوتاه البرز  برگزار شد.

در این برنامه که به دبیری آقای محمدحسین عابدی مدیر انجمن سینمای جوانان استان البرز برگزار شد از منتخبان بخش عکس و فیلم  در اولین جشن فیلم کوتاه و عکس البرز در شاخه‌های مختلف تقدیر به عمل آمد.

اسامی منتخبین اولین جشن فیلم کوتاه عکس البرز به شرح زیر اعلام می‌شود:

در بخش  بهترین پوستر
لوح تقدیر  بهترین پوستر فیلم  به آقای حامد وقاری  برای   پوستر فیلم زیر ده و آقای متین خیبلی  برای  پوستر فیلم هارمونی تعلق گرفت .

در بخش بهترین تیزرلوح تقدیر  بهترین تیزر به آقای  ایمان روزبهانی  برای   تیزر فیلم روز دفاع و یوسف بخشایش  برای   تیزر فیلم رنگی رنگی   اهدا شد.

در بهترین موسیقی

لوح تقدیر بهترین موسیقی فیلم  به عرفان وحدت و هامون ضرابی برای موسیقی فیلم انار و  آقای علی گرگین برای فیلم آدمک تعلق گرفت .

در بخش بهترین فیلم اولی
لوح تقدیر به فیلم کوتاه  آدمک به کارگردانی  فاطمه فعال و  فیلم کوتاه آنوکسی به کارگردانی مریم جمالی رسید و لوح تقدیر و تندیس بهترین  فیلم اولی آقای عبدالمجید اصغر پور برای فیلم خوب ؛ بد ؛ خودت انتخاب کن اهدا شد.

در بخش بهترین مستند
لوح تقدیر برای فیلم از کاج تا هجرت   به  کارگردانی و تهیه کنندگی ابراهیم خلیل زاده
آخرین موتاب به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیر محمد خوارزمی اهدا شد و لوح تقدیر  و تندیس بهترین فیلم  مستند برای فیلم مستند مامان خجسته به کارگردانی و تهیه کنندگی مصطفی عبادی تعلق گرفت.

در بخش بهترین فیلم تجربی
لوح تقدیر بهترین فیلم تجربی  به فیلم مارجین به تهیه کنندگی محسن غفاری و کارگردانی علی اقتصاد و لوح تقدیر  و تندیس بهترین فیلم  تجربی  برای فیلم پروانه و یوغ  به کارگردانی و تهیه کنندگی ابوفاضل امیر و نگاه سهرابی اهدا شد

در بخش بهترین صدای فیلم
لوح تقدیر بهترین صدابرداری  به آقای میثم حسنلو برای فیلم تونل و لوح تقدیر و تندیس  بهترین صدا برداری به آقای مجید نجاتی برای فیلم زیر ده اهدا شد .

در بخش بهترین فیلمنامه
لوح تقدیر بهترین فیلمنامه به آقای میلاد رضایی برای فیلم مدار بسته و لوح تقدیر و تندیس بهترین فیلمنامه اهدا میشود به فیلم تونل به نویسندگی امیر ابراهیم زاده تعلق گرفت.

در  بهترین تصویربرداری

لوح تقدیر بهترین تصویرداری به آقای فرامرز نادری برای فیلم  زیر ده و لوح تقدیر و تندیس بهترین تصویرداری به آقای طاهر چگونیان برای فیلم خوب بد خودت انتخاب کن

در منتخب بهترین تدوین

لوح تقدیر بهترین تدوین به آقای محمد علی حسینی برای فیلم زیر ده و لوح تقدیر و تندیس جشنواره به آقای مهرداد فخرپور برای فیلم آنوکسی و عوارض جانبی جانبی تعلق گرفت .

در بخش بهترین بازیگر زن
لوح تقدیر به خانم صحرا اسداللهی برای فیلم o2 و  خانم نگار آرمان برای بازی در فیلم زیر ده رسید لوح تقدیر و تندیس  به غزاله زعیم برای بازی در  فیلم تونل اهدا شد.

در بخش بهترین بازیگر مرد
لوح تقدیر به آقای سعید دشتی برای بازی در فیلم کالیو و  آقای میلاد معیری برای فیلم تعقیب اهدا شد و تندیس جشنواره به آقای رضا رباط جزی برای بازی در فیلم  هیجده تعلق گرفت .

در بخش بهترین کارگردانی

لوح تقدیر بهترین کارگردانی برای فیلم تونل به کارگردانی غزاله زعیم  و فیلم تعقیب به  کارگردانی داریوش علیزاده تعلق گرفت و تندیس بهترین فیلم  داستانی برای هشدار شنا ممنوع به تهیه کنندگی مازیار کبیری اهدا شد .

لوح تقدیر بهترین فیلم داستانی

برای فیلم هشدار شنا ممنوع به تهیه کنندگی  مازیار کبیری و لوح تقدیر و تندیس جشنواره به بهترین فیلم  داستانی برای فیلم   تونل به تهیه کنندگی و کارگردانی  غزاله زعیم تعلق گرفت .

لوح تقدیر و تندیس استعداد جوان

به آقای مسعود قراگوزلو برای دو فیلم « مثل صدای سوت» و «حال دوران» اهدا شد.

تندیس فیلم منتخب تماشاگر

به فیلم روز دفاع به کارگردانی آقای اسحاق خزاعی رسید.

چهاردهمین هفته فیلم و عکس کرج با رویکرد غیر رقابتی در بخش  فیلم و آثار منتخب فیلمسازان حرفه ای استان و فیلم‌سازان المپیاد فیلمسازی کودکان و نوجوانان و اولین جشن فیلم کوتاه البرز نیز با رویکرد بالا رفتن سطح کیفی آثار ؛ ایجاد انگیزه بین فیلم‌سازان بصورت رقابتی در بخش عکس و فیلم ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ الی ۳۱ خرداد ماه در پردیس سینمایی اکومال و سرای فرهنگ و هنر مهرادمال کرج برگزار شد و اختتامیه ۲ خردادماه در سالن اصلی پردیس سینمایی اکومال با معرفی برگزیدگان در بخش عکس و فیلم به کار خود پایان داد .

جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...
از فیلم‌سازی با پول تو جیبی تا آ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *