جستجو

اولین اردوی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» در بوشهر در حالی به کار خود پایان داد که فیلم «باباتو نگاه کن» در ژانر طنز و فانتزی با هدایت عادل تبریزی در سینما روباز داریوش غریب‌زاده با حضور جمعی از عوامل فیلم و هنرمندان اکران شد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در جریان نمایش فیلم «باباتو نگاه کن» در ژانر طنز و فانتزی  که با هدایت عادل تبریزی به عنوان خروجی اردوی فیلم‌سازی بوشهر تولید شد، عبدالرحمن برزگر مدیر انجمن سینمای جوانان استان بوشهر ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این رویداد سینمایی در بوشهر گفت: بر خود می‌بالیم که ظرفیت‌های سینمایی در بوشهر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که همین امر نیازمند توجه، حمایت بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق برای ارتقا است.

سعید پوراسماعیلی معاون آموزش و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران  نیز در جمع شرکت‌کنندگان اردو گفت: اولین گام بسیار سخت است، اما بوشهر نشان داد که می‌تواند در آموزش و تولید در حوزه سینمای کوتاه جریان‌ساز و پایگاهی ویژه برای سینماگران فیلم کوتاه در ایران باشد.

همچنین آرش رصافی معاون تولید و پشتیبانی انجمن سینمای جوانان ایران با تشریح فرآیند اردو از برگزار‌کنندگان تشکر نمود و گفت: با توجه به تمرکز روی ژانرهای سینمایی در این اردو یک هفته فشرده در سه ژانر وحشت و رازآلود با هدایت ارسلان امیری، ژانر کمدی فانتزی با هدایت عادل تبریزی و ژانر جنگی و دفاع مقدس و برگزاری کارگاه «ایده تا تولید» تجربه‌ای قابل تامل بود که بوشهر به خوبی توانست گام موثری را در این زمینه بردارد.

رصافی اضافه کرد:  اساتید این اردو توانستند با انتخاب دقیق و حساسیت بر روی ایده‌ها، آرزوی تولید در چنین فضایی را با همه زحماتش محقق کنند.

 

 

 

در ادامه ارسلان امیری که هدایت ژانر وحشت و رازآلود را بر عهده داشت گفت: بوشهر از ظرفیت تصویری زیادی برخوردار است و با شناخت لوکیشن‌ها و جغرافیای شهر بوشهر می‌توان جلوه‌های بصری خوبی برای سینما به‌دست آورد.  از همه مهم‌تر این‌که کار کردن در کنار مردمانی که با فرهنگ و هنر به ویژه ادبیات و سینما آشنا هستند، برای تولید کار را آسان‌تر می‌کند.

عادل تبریزی نیز پس از اکران فیلم «باباتونگاه کن» پیرامون پیچیدگی ژانر طنز و فانتزی در سینما صحبت کرد و از برگزاری چنین اردویی ابراز رضایت نمود. تبریزی افزود: ادامه این تعامل و آشنایی سینمایی در کارهای آینده بسیار موثر خواهد بود.

در پایان دورهمی اردو به شرکت‌کنندگان لوح یادمان و گواهی شرکت اهدا شد.

گفتنی است، اولین اردوی منطقه‌ای فیلمسازی «ایده تا تولید» به میزبانی دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در بوشهر از شنبه ۲۴ اردیبهشت تاسی‌ام اردیبشهت برگزار شد.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *