جستجو
حافظ آهی مطرح کرد؛

حافظ آهی می‌گوید سینما هنوز هم یک کار تیمی است و رویدادهایی مانند هفته فیلم و عکس و پاتوق فیلم کوتاه می‌تواند کمک کند تا فیلم‌سازها با هم ارتباط بگیرند و به یکدیگر کمک کنند و از یکدیگر یاد بگیرند.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، حافظ آهی نویسنده کارگردان و مدرس سینما درباره اینکه هفته فیلم و عکس دفاتر و پاتوق فیلم کوتاه تا چه اندازه به بحث اکران فیلم‌های کوتاه کمک می‌کند، گفت: به نظر من، رویدادها و جشنواره‌هایی نظیر هفته فیلم و عکس یا پاتوق فیلم کوتاه یا هر رویداد دیگری که در گذشته برای دیده شدن فیلم‌های کوتاه وجود داشته، امروزه کارکرد مهم‌تری پیدا کرده و صرفاَ برای پر کردن خلاء نمایش نیست؛ چراکه با ظهور و وجود پلتفرم‌ها و وی‌اودی‌ها جالی خالی اکران در سینما با وجود پخش اینترنتی حس نمی‌شود. در واقع هر شخصی می تواند یک فیلم‌ساز باشد و رسانه‌ای برای پخش فیلمش داشته باشد.

وی بیان کرد: به اعتقاد من، هدف از این تجمع‌ها بیشتر از اینکه فیلم‌ها دیده شوند، این است که فیلم‌سازان و دوستان علاقه‌مند به سینمای کوتاه، در تعامل با همدیگر قرار بگیرند. سینما یک کار تیمی و تعاملی است و به رغم این که کرونا در این مدت توانسته است باعث ایجاد محدودیت‌هایی در ارتباط گیری بین افراد شود ولی رویدادهایی مانند هفته فیلم و عکس و پاتوق فیلم کوتاه می‌تواند کمک کند تا بار دیگر فیلم‌سازها با هم ارتباط بگیرند و به یکدیگر کمک کنند و از یکدیگر یاد بگیرند.

 

آهی در مورد اکران فیزیکی فیلم‌های کوتاه نیز توضیح داد: به نظر من باید از هنر و تجربه این درس را بگیریم که اکران فیلم‌های کوتاه در سالن سینما از طریق بلیت فروشی اصلا موضوعیت ندارد. چیزی که اهمیت پیدا می‌کند حرفی هست که من در فیلم می‌خواهم بزنم و امروزه خیلی راحت‌ می‌توانیم فیلم‌ها را از طریق پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذاریم.

 

وی عنوان کرد: طبیعتا نفس فیلم کوتاه انتفاعی نیست یعنی اعتبار و ارزش فیلم کوتاه از جایی می‌آید که قرار بوده انتفاعی نباشد و بر این اساس است که من فیلم‌ساز می‌توانم در آن تجربه‌های هنری داشته باشم.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *