جستجو

انجمن سینمای جوانان لاهیجان سومین برنامه پاتوق فیلم کوتاه را در آستانه اشرفیه برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران،   سومین برنامه ( سینما آینده ) در قالب پاتوق فیلم کوتاه عصر  روز سه‌شنبه ششم شهریورماه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به فیلم کوتاه برگزار شد.

در این جلسه که به همت انجمن سینمای جوانان  لاهیجان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه  برگزار شد،  فیلم‌های کوتاه :«آز» ساخته  محمد مجلل نجار، « ۱۹ اردیبهشت نود و سه »  ساخته  اصلان شاه‌ابراهیمی، « پیشخدمت »  ساخته  فرنوش عابدی، « او »  ساخته  مصطفی رحیمی ، « عملیات ۷۴۷  » ساخته محمد اسماعیلی و« پرنده پسر »   ساخته سرگئی فن نکو به نمایش درآمد و سپس توسط  ساسان عادلی رئیس دفتر لاهیجان و همراهی حاضران در جلسه مورد نقد و بررسی قرار  گرفت.

مهمان ویژه این برنامه محمدرضا عابدی نویسنده فیلمنامه انیمیشن « پیشخدمت » و از پیش‌کسوتان و فعالان عرصه انیمیشن کشور بود که در خصوص داستان و فیلمنامه این اثر و مراحل ساخت فیلم نکاتی ارزنده‌ای را بیان کرد و به سوالات و دیدگاه‌های حاضرین در جلسه در خصوص انیمیشن کوتاه ( پیشخدمت ) پاسخ داد.

در پایان ، بر اساس رأی‌گیری صورت گرفته  از طرف حاضران در این جلسه به ترتیب  فیلم‌های کوتاه :« پرنده پسر» ساخته  سرگئی فن نکو ،«آز» ساخته   محمد  مجلل نجار  و« پیشخدمت » ساخته  فرنوش عابدی  به عنوان سه فیلم  برتر این پاتوق اعلام شد.

گفتنی‌است، براساس برنامه‌ریزی و هماهنگی با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شرق گیلان  قرار است برنامه سینما آینده در تاریخ های   سیزدهم ، بیستم و بیست و یکم شهریور به ترتیب در شهرهای   رودسر ، لنگرود و لاهیجان برگزار ‌شود.

برنامه پاتوق فیلم کوتاه ( سینما آینده ) توسط انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر لاهیجان به منظور ارتقاء جایگاه فیلم کوتاه، آشنایی مخاطبان با فضای فیلم کوتاه به عنوان یک حوزه فیلم‌سازی حرفه‌ای و ارتباطی صمیمانه میان فیلم‌سازان شرق گیلان و انجمن سینمای جوان لاهیجان  به صورت ماهی یک‌بار در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های شرق گیلان برگزار  می‌شود.

 

«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *