جستجو
توفیق دو فیلم کوتاه انجمن در جشنواره بین‌المللی فیلم شهر

دو فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی» و «پرتاب ناگهانی یک فیل» از جمله آثار تولیدی انجمن سینمای جوانان ایران در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر به عنوان آثار برگزیده شناخته شدند.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر به دبیری مجید اکبرشاهی از تاریخ 27 تا 31 تیرماه در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.

در بخش داستانی کوتاه و نیمه‌بلند این جشنواره 30 اثر حضور داشت که از بین این 30 اثر، فیلم‌های کوتاه «لیلا» به‌کارگردانی مجتبی اسپنانی، «بی‌ریختی» ساخته محمد رحمتی، «موناکو» اثر آرمان خوانساریان، «زندگی لزج» به‌کارگردانی محسن مهری دروی، «پرتاب ناگهانی یک فیل» ساخته نازنین چیت‌ساز، «کمپانی» اثر ایلناز خیرخواه و «وضعیت اورژانسی» به ‌کارگردانی مریم اسمی‌خانی از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران در بخش مسابقه اکران و مورد ارزیابی قرار گرفتند.

از بین این هفت اثر، فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی» تنها فیلم ایرانی حاضر در میان فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند داستانی بخش بین‌الملل بود که در بخش بهترین فیلم‌نامه و بهترین کارگردانی بخش مسابقه ملی هم نامزد شده بود.

فیلم‌نامه «پرتاب ناگهانی یک فیل» نوشته حسن حبیب‌زاده و نازنین چیت‌ساز هم دیگر فیلم کوتاهی بود که در بخش بهترین فیلم‌نامه نامزد شده بود.

همچنین فیلم کوتاه «بی‌ریختی» به کارگردانی سمانه بهزادپور و تهیه کنندگی محمد رحمتی هم در دو بخش بهترین کارگردانی و بهترین فیلم بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه و نیمه بلند داستانی نامزد شده بود.

اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر جمعه 31 تیر 1401 در تالار وحدت تهران برگزار شد که در بخش داستانی کوتاه و نیمه‌بلند، فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی» به تهیه کنندگی وحید حسن‌زاده، دیپلم افتخار و نشان زرین بهترین فیلم جشنواره و جایزه نقدی را دریافت کرد.

در بخش بهترین اثر با محوریت تهران‌شناسی و تهران‌نگاری نیز دیپلم افتخار و نشان زرین جشنواره و جایزه نقدی به نازنین چیت‌ساز برای فیلم «پرتاب ناگهانی یک فیل» اهدا شد.

سعید پوراسماعیلی، امیر بوالی و محمدرضا خردمندان، اعضای هیأت انتخاب بخش داستانی کوتاه و نیمه‌بلند این جشنواره سینمایی بودند که از 27 تا 31 تیر 1401 در سینما گالری ملت برگزار شد.

 

عکس: امیرحسین غضنفری

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *