جستجو

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هدف وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی را ایجاد ثبات، آرامش و همکاری با همه نهاد‌ها با حفظ مرزهای فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سیدرضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با رییس و مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این مطلب گفت: هر سازمانی باید در انجام وظایف خود دارای اهداف غائی، میانی و کوتاه مدت باشد تا بتواند به هدف متعالی خود دست یابد.

وی افزود: هدف غائی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به معنای تجمیع فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، علمی و دینی است و منطق کار فرهنگی در خارج از کشور، ارائه تصویر واحد از یک نظام فرهنگی است.

وی با اشاره به هدف میان مدت در سازمان، افزود: انسجام فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، دینی و علمی باید با محوریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی باشد.

صالحی امیری ادامه داد: ایجاد بسترهای لازم در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای پذیرش مسوولیت به منظور دستیابی به دو هدف قبلی نیز به عنوان هدف کوتاه مدت است که باید به آن توجه داشت. زیرا توجه به موضوعات غیر مرتبط منجر به ایجاد اصطکاک در سازمان و دستگاه می‌شود.

وی تصریح کرد نقطه مقابل انسجام، انشقاق و اصطکاک است که نتیجه آن تضییع حقوق نظام است. باید بدانیم که سیاست خارجی و فرهنگی تابع سیاست داخلی است. اساسا سیاست خارجی از سیاست داخل آغاز می‌شود. اگر در داخل انسجام داشته باشیم درسیاست خارجی خود نیز انسجام خواهیم داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر توجه و اصرار بر فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برفعالیت‌های فرهنگی، علمی، آموزشی و دینی درحوزه بین‌المللی، ادامه داد: این سازمان برای رسیدن به هدف خود نیاز به ظرفیت‌سازی درونی و انسجام دارد.

وی در ادامه خطاب به مدیران و معاونان سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی افزود: برای رسیدن به اهداف سازمان باید مطالبه‌گری کرد و در این مطالبات نباید کوتاه آمد. بنابراین سازمان نباید در موضع رضایتمندی باشد و باید در موضع مطالبه‌گری عمل کند.

عضو کابینه تدبیر و امید در عین حال تاکید کرد: سیاست این دوره از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد ثبات و آرامش و همکاری با همه نهاد‌ها با حفظ مرزهای فرهنگی است زیرا در درون نظام فرهنگی باید مرزهای فرهنگی مشخص شود.

وی افزود: فرهنگ به مثابه ملک مشاع است ولی برای اینکه مناقشه ایجاد نشود باید همه مرز‌ها مشخص شود. مشاع یعنی پذیرش حق دیگران و مدارا.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ایجاد اتاق فکر منسجم در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: احیای جایگاه واقعی این سازمان در سطح ملی ضروری است و باید به اثر بخشی دیپلماسی فرهنگی توجهی ویژه داشت.

وی افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی باید تعریفی دقیق از مجموعه ماموریت‌های خود داشته باشد و نباید با نهادهای فرهنگی دیگر در عمل تداخل پیدا کند.

صالحی امیری با اشاره به اهداف دیپلماسی فرهنگی ادامه داد: فرهنگ مظلوم است و به تبع آن دیپلماسی فرهنگی نیز مظلوم‌تر است. هدف دیپلماسی فرهنگی دولت‌ها نیست بلکه هدف اصلی آن ارتباط با ملت هاست.

وی افزود: باید نهضت ترجمه متون و منابع را در داخل و خارج از کشور راه اندازی کنیم. برای این کار می‌توانیم از شبکه‌های دیجیتال و فضای مجازی نیز بهره ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم انسجام داخلی در سازمان، ادامه داد: هر سازمانی اگر در داخل خود انسجام نداشته باشد، در خارج از سازمان نیز اعتبارش با مخاطره مواجه است.

وی در ادامه با تاکید بر توجه به فعالیت‌های فرهنگی گفت: تمام توان خود را برای پیشبرد فرهنگ جامعه به کار می‌برم زیرا هر کسی در مسیر فرهنگی کشور قدم بردارد خداوند به او کمک خواهد کرد. وی در پایان خاطر نشان کرد: در انجام امور مهم‌ترین نیاز این است که انسان احساس خستگی نکند و در بهترین شرایط نیز دچار غرور نشویم.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *