جستجو

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دو برابر شدن بودجه انجمن سینمای جوانان ایران در سال آینده خبر داد و افزود: امسال مدرسه ملی سینما برای جوانان ایجاد شده است. معتقدم صاحبان اصلی سینمای ایران جوانان هستند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سیدرضا صالحی امیری؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هم‌اندیشی صمیمانه جوانان با دولت (همزمان با مراسم رونمایی از منشور حقوق شهروندی با حضور رییس جمهور) در سالن اجلاس سران با بیان این مطلب گفت: اثبات ظرفیت‌ها و بهرمندی نظام از توانایی‌ها و خلاقیت‌های نسل جوان در حوزه‌های مختلف از ضروریات است.

وی افزود: جوانان انسان‌های شفاف و با صداقتی هستند که دائما به تذکرات و نقدهای آن‌ها نیاز داریم تا از این طریق مسیر رسیدن به قله‌های توسعه با سرعت بیشتری طی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از نیازهای جامعه امروز در حوزه جوانان، تشکیلات، سازمان‌دهی و مشارکت‌جویی است. معدن بزرگ طلای جوان، نیازمند شناخت و تمرکزیابی است. عده‌ای از جوانان باید در حوزه پارلمانی و عده‌ای در حوزه‌های قضایی و دولت به نقد سازنده و ارائه ایده‌های جدید و خلاق بپردازند.

وی با اشاره به مجموعه فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های فرهنگی و هنری، افزود: جوانان می‌توانند در حوزه کتاب، نشر، سینما، هنرهای تجسمی، تئا‌تر و… پیشنهادهای سازنده‌های ارایه کنند.

عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: جشنواره سینمای امسال مملو از جوانان فیلم اولی است و این نشان می‌دهد که وقتی جوان وارد میدان می‌شود همگان از فعالیت او سیراب می‌شوند. تئا‌تر نیز امروزه در سیطره جوانان است. در تهران هر شب ٩٠ تا ١١٠ نمایش اجرا می‌شود و این امر نشان دهنده این است که وقتی جوان تصمیم می‌گیرد، شور مضاعفی به پا می‌کند. جوان وقتی قلم به دست می‌گیرد و شعر می‌سراید توجه همه اصحاب قلم را جلب می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: گفت‌و‌گو، نیاز ضروری دیگر جامعه است. در جامعه‌ای که گفت‌و‌گو به بن بست برسد، مناقشه و اختلاف آغاز خواهد شد، در گفت‌و‌گو سحر و اعجاز نهفته است. جامعه وقتی گفت‌و‌گو نمی‌کند منزوی و همواره عصبانی است.

وی در عین حال تصریح کرد: گفت‌و‌گو نه به عنوان یک شعار بلکه نیاز ضروری جامعه است. باید با گفت‌و‌گو مرزهای اختلاف را کنار بزنیم. در فضای گفت‌و‌گو شناخت، آگاهی و کاهش بداخلاقی‌ها و از بین رفتن عصبیت به وجود می‌آید.

وی در ادامه با اشاره به انواع مشارکت جویی ادامه داد: بهترین نوع مشارکت به صورت آگاهانه است و مشارکت جوانان نیز از همین نوع است.

صالحی امیری افزود: یکی از ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی نیز گسترش میزان مشارکت جویی است. دولت تدبیر و امید فضای مجازی را نه تهدید و نه فرصت می‌داند، بلکه آن را ظرفیتی می‌داند که با مدیریت می‌توان از آن استفاده سالم در جامعه و نسل جوان داشت.

وی با اشاره به وجود شبکه‌های مجازی گفت: شبکه‌های اجتماعی و مجازی در فضای رسانه، بدون جوان معنا و مفهومی ندارد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از ٢٠ حوزه تخصصی دارد که جوانان می‌توانند مشورت‌های سازنده در زمینه‌های مختلف مجموعه فعالیت‌های وزارت ارشاد بدهند. دولت تدبیر و امید شنوای نقد صادقانه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: هنر روح حیات بخش جامعه است. جامعه نمی‌تواند بدون هنر حیات داشته باشد و وظیفه هنرمند دمیدن روح حیات به جامعه است.

صالحی امیری از دو برابر شدن بودجه انجمن سینمای جوان در سال آینده خبر داد و افزود: امسال مدرسه ملی سینما برای جوانان ایجاد شده است. معتقدم صاحبان اصلی سینمای ایران جوانان هستند.

وی افزود: در گذشته فیلم اولی‌ها در حاشیه بودند ولی امروز با تدابیر در نظر گرفته شده و ارایه هنر و خلاقیت به متن آمده‌اند که این مهم باعث افتخار کشور است. ٩٠درصد موسیقی کشور در دست جوانان است. بیش از ۷۰ درصد تئا‌تر کشور نیز در اختیار جوانان است که آثار ارزشمند و خوبی را ارایه می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: هرکجا در کشور به جوانان اطمینان و اعتماد کردیم نه تنها ضررنکردیم بلکه برنده هم بوده و به دستاوردهای مهم و خوبی دست یافته‌ایم.

صالحی امیری درباره بهادادن به نشریات و رسانه‌ها توسط دولت گفت: در طول سه ساله گذشته بیش از دو هزار و ۵۰۰ مجوز نشریه صادر شده که نسبت به چندین سال گذشته سابقه و نظیر نداشته است.

وی افزود: در جلسات هیات نظارت برمطبوعات در هر نوبت بیش از ۳۰ نشریه در سراسر کشور مجوز انتشار می‌گیرند. در این دولت مدت زمان دریافت مجوز نشریه از دو سال به ۳ ماه رسیده و با الکترونیکی کردن روند دریافت مجوز رسیدگی به راحتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

وزیر ارشاد در ادامه به توجه دولت به مطبوعات محلی اشاره کرد و گفت: امسال بیش از ۵۰ درصد یارانه به نشریات محلی تعلق گرفته است و یارانه مطبوعات در دولت یازدهم ۵ برابر شده است از سوی دیگر طی سال گذشته تاکنون یارانه مطبوعات ۵۰ در صد افزایش داشته است.

صالحی امیری، شفاف سازی را از اولویت‌ها و برنامه این دولت برشمرد و گفت: تمامی پرداختی یارانه مطبوعات به همراه تمامی جزییات هم اکنون در سایت معاونت مطبوعاتی قابل مشاهده است.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *