جستجو

 

تحسین ایسپیلن، مستندساز ترکیه‌ای در جشنواره منطقه‌ای «شبدیز» دو کارگاه برگزار می‌کند.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سهیلا عسکری ضمن اعلام این مطلب گفت: این تهیه‌کننده ترک برای برگزاری یک کارگاه مستند با محوریت شیوه‌های نوین مستندسازی و همچنین یک نشست با عنوان: «چگونه برای فیلم‌مان سرمایه‌گذار خارجی پیدا کنیم؟» در شصت و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان«شبدیز» در کرمانشاه حضور خواهد داشت.

تحسین ایسپیلن از فیلم‌سازان مطرح ترکیه است که در سطح جهانی فعالیت می‌کند و در دو شبکه تلویزیونی به عنوان فیلمبردار و کارگردان مشغول به کار است. وی همچنین مدیر جشنواره فیلم کوتاه ازمیرترکیه است.

مدیر امورجشنواره‌های انجمن سینمای جوانان اضافه کرد: در این دوره از جشنواره منطقه‌ای «شبدیز» پنج فیلم برگزیدهً آخرین دوره فستیوال ازمیر نیز برای نمایش انتخاب شده‌اند و در یک سانس به نمایش در خواهند آمد. جشنواره فیلم کوتاه ازمیرعضو سازمان جشنواره‌های فیلم اروپا است و هرساله دورنمایی از فیلم‌های کوتاه گوشه و کنار جهان را نشان می‌دهد به همین دلیل از آقای ایسپیلن دعوت کردیم تا ضمن انتقال تجربه در این جشنواره حضور داشته باشند و فیلم سازان شهرستانی که دسترسی کمتری به جشنواره‌های بین‌المللی دارند، از تجربیات فیلم‌سازان کشور همسایه، ترکیه بهره ببرند. همچنین  جذب سرمایه نیز برای تولید فلیم‌های داخلی مهم است و امیدوارم این انتقال تجربه برای فیلم‌سازان جوان مفید واقع شود.

شصت و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان- شبدیز،  از تاریخ ۱۴ الی  ۱۷ اسفندماه سال ۱۳۹۷به مدت چهار روز در استان کرمانشاه، شهر کرمانشاه با حضور استان‌های: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، تهران و کرمانشاه توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *