به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به‌نقل از هنرآنلاین، اردوی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت‌‌ماه ۱۴۰۱ به‌ میزبانی انجمن سینمای جوانان بوشهر با حضور ۱۵ فیلم‌ساز فیلم کوتاه برگزار می‌شود و ودیان زویداوی یکی از جوانان حاضر در تیم مهدی جعفری با ژانر «جنگی و دفاع مقدس» است. او درباره حضور در این دوره گفت: در کار گروهی هر فرد نظری دارد که آن را مطرح می‌کند، شاید نظر نهایی هم نظر هیچ‌یک از افراد نباشد اما همین کار گروهی منجر به پیشرفت همه می‌شود و ذهن‌ را بازتر می‌کند.این فیلم‌ساز جوان درباره تمرکز این دوره بر مقوله ژانر هم گفت: دفاع مقدس از ژانرهای محبوب من است و تجربه بیشتری هم در این حوزه داریم اما دو ژانر دیگر این دوره یعنی وحشت و کمدی فانتزی تازه‌ترند و کمتر به آن‌ها پرداخته شده است. اینکه فیلم‌سازان جوان ما جای ژانرهای متنوع بیشتر سراغ آثار اجتماعی می‌روند به این دلیل است که فیلم‌های اجتماعی را بیشتر دیده‌اند. در میان این سه ژانر هم دفاع مقدس بیشتر جلوی چشم ما بوده و حتی در محل زندگی‌مان در جنوب این تصاویر را پیش چشم داریم و می‌توانیم برای آن فیلم‌نامه بنویسیم. اما دیگر ژانرها را کمتر تجربه می‌کنیم.

زویداوی افزود: فیلم‌های اجتماعی داستان زندگی روزمره آدم‌ها را روایت می‌کنند و به نظر می‌رسد به همین دلیل بیشتر به آنها توجه می‌شود و برای مردم هم ملموس‌تر است. برای همین طرفدار این نوع از سینما هم بیشتر است. دوره‌‌هایی از این دست برای تمرکز بر ژانرهایی مانند کمدی و وحشت بسیار می‌تواند موثر باشد. به نظرم ذهن‌ ما هنوز برای پرداختن به این ژانرها بسته است. دو سه دوره با این ویژگی‌ها و استادان هم برگزار شود شاهد تأثیر آن خواهیم بود و کارها پیش می‌رود.

وی درباره تأثیر هزینه فیلم‌سازی در ژانرهای متنوع بر کاهش اقبال به آنها هم گفت: به نظر می‌رسد هزینه ساختن فیلم در ژانر دفاع مقدس و ساختن دکور و تجهیزات برای آن بیشتر از گونه‌های دیگر است و در همین جنوب تنها نخل آن موجود است و باقی تجهیزاتش باید تهیه شود. این‌گونه نیست که هزینه باقی ژانرها بالاتر باشد و به این دلیل کمتر فیلم‌سازان سراغ ژانرهای مختلف نمی‌روند!

اردوی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» 24 تا 30 اردی‌بهشت‌ماه 1401 به‌میزبانی انجمن سینمای جوانان بوشهر در حال برگزاری است.