جستجو

 

بیانیه ویدئویی کاوه مظاهری در مذمت سیاست‌های ضد انسانی دولت آمریکا پس از دریافت جایزه جشنواره ترایبکا واکنش رسانه‌های معتبر بین‌المللی را درپی داشت.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، به نقل از فیدان – وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، کاوه مظاهری کارگردان فیلم کوتاه «روتوش» که نخستین حضور بین‌المللی فیلمش در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی ترایبکا رقم خورده بود، علی‌رغم استقبال مخاطبان جشنواره، به دلیل قوانین مهاجرتی دولت ترامپ موفق به حضور در این جشنواره نشد. وی پس‌از آن‌که موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه این جشنواره شد با ارسال ویدئویی که در مراسم اختتامیه این جشنواره به نمایش درآمد ضمن قدردانی از توجه جشنواره به فیلمش، اعتراض خود به سیاست‌های دولت آمریکا را اعلام  و در نهایت جایزه خود را به مهاجران سراسر دنیا تقدیم کرد.

این اقدام مظاهری بازتاب گسترده‌ای در معتبرترین رسانه‌های جهان داشت؛ نشریه نیویورک تایمز در شماره چاپی ۲۹ آوریل خود با اختصاص بخش مهمی از خبر اختتامیه جشنواره ترایبکا، موفقیت این فیلم کوتاه و گفته‌های کارگردان ایرانی آن را پوشش داد. هالیوود ریپورتر نیز با اختصاص بخش آغازین خبر اختتامیه این جشنواره به گفته‌های کاوه مظاهری، متن کامل بیانیه او را منتشر کرد. وب‌سایت‌های خبری «ان بی سی نیویورک»، «استارتریبون» و «ددلاین هالیوود» نیز با اخصاص بخش مهمی از متن خبر خود به این بیانیه واکنش خود نسبت به گفته‌های کاوه مظاهری را ابراز داشته‌اند. نکته قابل توجه در بازتاب رسانه‌ای این بیانیه توجه رسانه‌ها به اصطلاح «تصمیمات عجیب آقای ترامپ» است.

متن پیام ویدئویی کاوه مظاهری بدین شرح است: «سلام به همه. قبل از هر چیز تشکر می‌کنم از هیأت داوران جشنواره ترایبکا که امسال فیلم کوتاه «روتوش» را به عنوان بهترین فیلم این بخش جشنواره انتخاب کرده‌اند. خیلی متأسفم از این که من آن‌جا نیستم و نمی‌توانم با شما رودررو صحبت کنم. دلیل اینکه آن‌جا نیستم این در واقع «تصمیمات عجیب آقای ترامپ» است که یکی از کوچک‌ترین تبعاتش این است که من و گروهم نتوانستیم ویزای آمریکا بگیریم. الان هم مجبور هستم از طریق این ویدئو با شما صحبت کنم. خیلی خوشحال هستم که اولین جایزه جشنواره ترایبکا به یک فیلم کوتاه ایرانی با فیلم من اتفاق می‌افتد. این جایزه را با افتخار تقدیم می‌کنم به همه مهاجران در گوشه و کنار دنیا که با سختی تلاش می‌کنند زندگی‌شان کمی بهتر شود.

فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری با دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره ترایبکا در نخستین حضور بین‌المللی خود، موفق به کسب معرفی‌نامه این جشنواره به آکادمی اسکار شد و رسما در رقابت‌های اسکار ۲۰۱۸ شرکت خواهد داشت.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *