جستجو
در آخرین روز اکران فیلم‌های جشنواره در «ملت» چه گذشت؟

پنجمین و آخرین روز اکران فیلم‌های راه‌یافته به سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در حالی در پردیس سینمای «ملت» به پایان رسید که انتشار فهرست نامزدهای بخش‌های مختلف حال و هوایی متفاوت به گعده‌های فیلمسازان و علاقه‌مندان بخشید.

 

به گزارش ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، پردیس سینمایی ملت دیروز یکشنبه اول آبان‌ماه میزبان آخرین روز از اکران فیلم‌های جشنواره سی‌ونهم فیلم کوتاه بود و علاقه‌مندان براساس جدول‌های نمایش تلاش می‌کردند تا آخرین فرصت تماشای فیلم‌های خبرساز جشنواره امسال بر پرده نقره‌ای را از دست ندهند.

از نکات جالب در آخرین روز تراکم بالای مخاطبان در سالن‌های نمایش فیلم‌هایی بود که اکران آن‌ها در روزهای قبل‌تر مورد توجه رسانه‌ها و فیلمسازان قرار گرفته و نام‌شان به‌نوعی روی زبان‌ها افتاده بود. در کنار مخاطبان که تلاش می‌کردند نام فیلم مورد نظر خود را در جدول نمایش پیدا کنند، فیلمسازانی هم بودند که نگاه‌شان معطوف به صندوق‌های جمع‌آوری آرای مردمی بود تا شاید در آخرین روز از اکران فیلم‌، ترکیب نهایی فیلم‌های برتر آرای مردمی دستخوش تغییراتی شود.

آرای مردمی آخرین روز، از آنجا حائز اهمیت بود که براساس اعلام ستاد خبری جشنواره، فیلم‌های «برنو»، «شیهه»، «مریضخانه مرکزی»، «نحسی»، «نوشابه مشکی» که تا پایان روز چهارم پیش‌تاز این بخش بوده‌اند، آرایی به‌شدت نزدیک به یکدیگر داشته‌اند و باید دید براساس معدل آرای ریخته شده در صندوق‌های نظرخواهی، کدام یک موفق به شکار جایزه این بخش در آیین اختتامیه می‌شوند.

اما همزمان با رونق سالن‌های اکران در روز پایانی جشنواره، این رویداد مهمان ویژه‌ای هم داشت. رئیس سازمان سینمایی صبح دیروز به پردیس سینمایی ملت آمد تا دیداری صمیمانه با مدیران و روسای دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران داشته باشد. محمد خزاعی ضمن شنیدن درددل‌ها و انتظارات این نمایندگان، از رایگان شدن «آموزش» در دفاتر 10 استان، از سال آینده خبر داد تا باردیگر توجه ویژه سازمان سینمایی و انجمن سینمای جوانان به ظرفیت‌های استانی موردتأکید قرار گیرد.

محسن برمهانی معاون سیمای سازمان صداوسیما از مدیرانی بود که در ساعات پایانی آخرین روز جشنواره سی‌ونهم در پردیس ملت حاضر شد و وعده‌هایی امیدوارکننده در زمینه تعامل با انجمن سینمای جوانان برای  پخش فیلم‌های کوتاه در باکس‌های پرمخاطب تلویزیون مطرح کرد. اتفاقی که می‌تواند یکی از مهمترین دغدغه‌های سینماگران حوزه فیلم کوتاه در زمینه دیده شدن بهتر آثارشان را مرتفع کند.

اما ویژه‌ترین اتفاق روز پنجم جشنواره، در ساعات پایانی روز و با انتشار فهرست نامزدهای دو بخش ملی و بین‌المللی رقم خورد. فیلمسازان و علاقه‌مندانی که از چند روز اخیر و براساس فیلم‌هایی که روی پرده دیده بودند اقدام به گمانه‌زنی درباره ترکیب احتمالی نامزدهای جشنواره در بخش‌های مختلف کرده بودند، بالاخره در شامگاه یکشنبه اول آبان‌ماه درجریان نظر هیأت داوران قرار گرفتند.

انتشار فهرست نامزدها در هر رویداد سینمایی، یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاقات محسوب می‌شود که باعث گرم شدن تنور گپ و گفت‌های دوستانه در گوشه و کنار محل برگزاری جشنواره می‌شود. حالا ساعاتی مانده به برگزاری آیین اختتامیه و تعیین نهایی برگزیدگان این رویداد، همچنان این گفتگوها در فضای واقعی و مجازی میان فیلمسازان و اصحاب رسانه در جریان است.

سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار امشب دوشنبه 2 آبان‌ماه ساعت 18 با برگزاری آیین اختتامیه در سالن همایش‌های برج میلاد تهران، به کار خود پایان خواهد داد.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *